Nytt utseende på Bricklink!

Startat av Nybohov Creation Ltd., 16 Juli 2015 kl. 09:04

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Den nya designen på sidan kan nog leda till några frågor framöver.

Edit: Omgörningen verkar vara mest kosmetisk.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Peter S

Gå gärna in och surfa runt och lär er gränssnittet INNAN ni får bråttom och måste panikbeställa eller kolla upp en bit.
www.bricklink.com

Magnus den store

Är det någon större skillnad? Rubriker och underrubriker verkar vara samma, ordningen likaså.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store

Jag ser ingen strukturell skillnad. Allt ser ut att vara på samma plats som tidigare. Verkar bara skett ett lyft av dess utseende. Någon som beställt något än och kan berätta om det skiljer sig?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Nextuz

Ser skönt modernt ut :D
Den förra designen var från mitten av 90-talet :-o

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Skafte

Citat från: Nextuz skrivet 16 Juli 2015 kl. 11:55
Ser skönt modernt ut :D

De har nog hämtat inspiration från Swebrick. Ljust och rent!

andli

Hmm det är något som är skumt, jag har 85976 på min wanted list, den har funnits i ett 10tal europeiska butiker tidigare..
Nu är det bara en enda som har den kvar, tittar man på prisstatistiken är det dock bara sålt 22 st från 4 olika butiker de senaste 3 månaderna..

Sitter folk och mailar butiker och köper upp vid sidan av tro?

Verkar som jag vid något tillfälle bytt från Any till New.(Eller har någon default värde som har ändrats tro) Väljer jag Any igen får jag upp ungefär så många som jag hade innan, puhh blev lite orolig att någon hade rensat marknaden för något stort smalspårigt projekt...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

ProPain

Just nu verkar det som om det är lite problem med att lägga upp nya delar och sätta priser.

Det andra jag sett är att de gjort om Catalog entries för delar. Det är nytt men man hatar inte det automtiskt vilket är ett rätt gott tecken. =)

Teabox

Citat från: andli skrivet 16 Juli 2015 kl. 12:03
Hmm det är något som är skumt, jag har 85976 på min wanted list, den har funnits i ett 10tal europeiska butiker tidigare..
Nu är det bara en enda som har den kvar, tittar man på prisstatistiken är det dock bara sålt 22 st från 4 olika butiker de senaste 3 månaderna..

Butikerna kanske har stängt pga sommarsemester. Tror de mer eller mindre försvinner helt ifrån BL när de är stängda.

Myko

Slog ihop de två diskussionerna.

MVH Swebrick moderator

Bulken

Ja, som sporadisk köpare är det väl för mig ett fall i rätt riktning. Min upplevelse är att det dock fortfarande är rörigt, onödigt eller fel användande av bilder, undermålig navigering (som visar var jag är, och som gör att jag lätt kan gå tillbaka till föregående nivå) osv. Ett av "problemen" är ju att produktvarianterna är väldigt många.

Nu vet jag inte hur affärsmodellen ser ut, på hobbynivå får man såklart vara beredd på att stå ut med smärre skönhetsfel.  :)

Anders67

Jag tycker de har lyckats ganska bra med uppdateringen, förmodligen med fokus på "Quick winns". På en sådan här site är ju ändå funktionen viktigast - den för inte gå förlorad för att någon tycker att 3D knappar är coolare, eller "flat design".
Den verkliga utmaningen ligger i content, där det bitvis finns riktigt dåliga bilder och bildtyper som spretar - ska det vara illustrationer, 3D eller foton?
Sedan vore det ju inte fel med en full responsiv site som verkligen fungerar på en mobil (inte bara anpassar gridden), dvs både responsiv och adaptiv.

Då jag bara köper kan jag inte bedömma hur det är att vara handlare, men som köpare har jag inga problem med hur det fungerar, förutom som på många andra siter så är länkar för nära varrandra när man använder siten på en platta, lite mer luft mellan länkar vore guld.
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

SvanteOlof

Ohoj. Jag blev inte upprörd.
ordvits: studsmatta = 4186

ByggareDan

Blev förhoppningsvis enklare att använda, har ju vart lite gammaldagsaktigt förut. Men tar nog ett tag innan jag kommer in i det nya.
Är ju för övrigt lite skeptisk till att göra om/nytt bara för sakens skull, så förhoppningsvis så blev det ju bättre.

/ByggareDan