Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Olivgröna stjälkar

Startat av Gideon, 08 Juli 2015 kl. 16:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Råkade se att det finns lite olivgröna 3741 på BL, tänkte själv beställa 100 st av den butik som har de billigast (€0.20 per st). Ingen aning om var de kommer ifrån men det vore ju inte första gången bitar i en färg som "inte finns" letat sig ut på BL.

Den butik jag kikar i nu har 265 st kvar (var 465 för någon timme sen). Finns det intresset här av de resterande så kanske jag ska ta och beställa alla de har kvar där, så kan jag sälja vidare till dem av er som är intresserade? :)

Edit: Offtopic härifrån...flyttar det gärna till rätt tavla.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Myko

AndersI

Intresserad (om det räcker).
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Gideon

Det räckte för att jag skulle beställa resten av dem som de hade kvar :)

Ni (och eventuellt någon fler som kommer till?) får slåss om de runt 165 st som jag inte hade planerat att köpa för egen del så löser vi det med Swebrickposten eller kungliga postverket när de har anlänt.

Annars kan jag tipsa om att det också finns en annan tysk BL-butik som fortfarande har 150 st för €0.25 per st. (och nåra hundra till i två butiker som tar runt 8 kr/st)
http://www.bricklink.com/search.asp?itemID=695&colorID=155
Flickr   Instagram

mordatre

Jag kan plocka några av dig.

...om det inte bara gällde PA cb:t
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Kwagge

Citat från: Gideon skrivet 08 Juli 2015 kl. 16:59
Det räckte för att jag skulle beställa resten av dem som de hade kvar :)

Ni (och eventuellt någon fler som kommer till?) får slåss om de runt 165 st som jag inte hade planerat att köpa för egen del så löser vi det med Swebrickposten eller kungliga postverket när de har anlänt.

Annars kan jag tipsa om att det också finns en annan tysk BL-butik som fortfarande har 150 st för €0.25 per st. (och nåra hundra till i två butiker som tar runt 8 kr/st)
http://www.bricklink.com/search.asp?itemID=695&colorID=155

Nu finns inte de 150 kvar  ;)

Illuwatar

Är också intresserad av några om du vill dela med dig...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

dalle

Är även jag intresserad, Gideon!

Gideon

Citat från: Kwagge skrivet 08 Juli 2015 kl. 19:08
Nu finns inte de 150 kvar  ;)
Hehe :)

Bara två butiker kvar med dem i lager då, fortfarande billigt jämfört med bruna grässtrån ;)
Kul att Swebrick köpt på sig så många, det kan ge lite "aha!-effekt" internationellt om dessa bitar inte blir vanligare sen.

Detta håller dock på att gå ganska offtopic, skulle någon global moderator kunna flytta tråden från mitt inlägg 16:52 till "var kan man köpa lego?"
Förslag på ny rubrik nåt i stil med "Olivgröna grässtrån (3741)"
Flickr   Instagram

Kwagge

Kommer sådana i det nya setet 70751 Temple of Airjitzu

Gideon

Citat från: Kwagge skrivet 08 Juli 2015 kl. 20:16Kommer sådana i det nya setet 70751 Temple of Airjitzu
Mysteriet löst (fick samma tips av mordatre tidigare också).

Då är det kanske troligt att prisbilden kommer ligga på max ett par kronor på BL så länge setet är i produktion? Därmed kanske inte helt vettigt att lägga ut 8 kr/st på lite grässtrån (säger han som köpt bruna strån för 15 kr/st).

Det är såna här gånger man undrar om någon lyckats hitta en glitch i B&P eller nåt sånt...men jag kollade och de finns inte att beställa nu iaf.

Hur som helst: ni som har anmält intresse, hur många är det ni vill ha? Delar inte gärna upp det på mer än runt 5 leveranser så vill ni ha tillräckligt många stänger jag nu.
Blir det några fler över än de 100 jag ursprungligen beställt kan jag leva med att behålla dem också så känn inte att ni måste beställa fler än ni tror er behöva bara för att vara snälla ;)
Flickr   Instagram

Illuwatar

Jag skulle kunna tänka mig 25 - 50 st, beroende på hur många som kan undvaras per person.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Record

Citat från: Illuwatar skrivet 08 Juli 2015 kl. 22:43
Jag skulle kunna tänka mig 25 - 50 st, beroende på hur många som kan undvaras per person.

Jag slänger mig in här och skulle det finnas några över så är jag intresserad, säg 25 typ
Friskt satsat, hälften vunnet..

AndersI

25-50, allt efter övrigas intresse.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

dalle