Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Tintin på månen

Startat av Godtfred, 12 April 2015 kl. 16:43

Föregående ämne - Nästa ämne

NIN777

Otroligt bygge med imponerande teknik.

mordatre

Den är faktiskt riktigt imponerande. Ett bygge man får hoppas se live någon gång.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Selander

Grymt fint bygge. Hatten av !

Record

Jag sätter på mig stormhatten och ställer in siktet på Visby, detta var nått av det bästa jag sett på länge, otroligt snyggt och tekniskt rätt.

Har du tagit iden med benen från någon annan som byggt liknande?

Grattis till omnämnandena"!! :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Godtfred

Hela bygget och byggsatser är efter egna idéer, nöden är uppfinningarnas moder heter det väl. När jag visste hur jag skulle göra kroppen var jag tvungen att fixa benen. Massor med försök senare så föll detaljerna på plats en efter en.

Magnus den store

Godtfred, jag tycker du ska välja 2-3 bilder och dela med dig till Swebricks flickr-grupp.

https://www.flickr.com/groups/swebrick/pool/68321543@N04/
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Godtfred

Sådärja, dax att packa ner i kartong för resan till Visby...

Tektor

Men. Fy. Fan.

Sitter och peppar med barnen inför utflykt in till Visby i morgon, och hade inte sett den här tidigare. Jag blev lite kär.

Skafte

Bilderna gör den inte rättvisa. Magnifik!

Gideon

Riktigt kul att ha fått se detta live här i Visby! :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Godtfred

Lovade några i Örebro att visa hur jag fått ihop benen och kroppen.

Några technic-bitar håller ihop benen i 120°. Kroppen ligger ovanpå, men hålls stadigt fast i benen med en spänd "axel-fjäder". Det är axlar som böjs lätt för att få till kraften, det är den som har ett turkost segment på bilderna.

Längst ner som raketutblås är en 47675 som inte syns i bygget när det är klart om man inte tittar underifrån.

byStfn

Helt makalöst bygge! Stirrat på den IRL hos Mr. Gill men fattar fortfarande inte hur du fått till den. Mycket inspirerande för mig som ganska nyligen lämnat mina mörka år..