Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SW 10212 UCS Imperial Shuttle

Startat av mechamike, 10 Juni 2010 kl. 14:07

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

299 USD i butik, det är ju dyrare än Lego tar i amerikanska S@H där den ligger på
USD 259.99.  Verkar kontstigt med sådan prissättning.

Blev det något köp?
?

AndersB

Alla priser låg något över de amerianska S@H-priserna. Ingen shuttle blev det men väl en Emerald night för 110 dollar och en Medieval market village för 110 dollar, plus 8% sales tax så det blev 240 dollar för dem.  :)

micke

Citat från: AndersB skrivet 24 September 2010 kl. 15:53
Alla priser låg något över de amerianska S@H-priserna. Ingen shuttle blev det men väl en Emerald night för 110 dollar och en Medieval market village för 110 dollar, plus 8% sales tax så det blev 240 dollar för dem.  :)
Det känns som LegoStore i NY tar ut högre priser generellt än vad andra LS gör
Emerald ligger på 99,90 plus tax
Shuttle ligger på 259.90 plus tax

Men det är klart NY är lite dyrare än övriga USA
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

AndersB

Kan tänka mig att det är ganska saftig hyra vid Rockefeller center. Läste att femte avenyn har världens dyraste butikshyror. Så påslaget får jag anse vara ok.  ;)

mechamike

Är det någon som fått hem sin 10212 byggt den och börjat fundera på modifiering?

Ramp, Interiör, Kabinen som escapepod,Infällbara landställ, Snyggare infästning av de rörliga vingarna står på önkselistan..

?

Superkalle

Har fått hem den, men inte byggt.

wihlke

Har byggt och har det framme!

Det är riktigt maffigt och helt klart värt det om man hittar det för ett bättre pris än S@H.
Är dock också nyfiken på mods för ramp osv. Ingen som testat?

robban

Är det någon här som kan svara på hur hög skapelsen är när den står på landningsställen? den är väll 71cm med pedistalet, men jag kan inte finna något om hur hög den är utan det..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Superkalle

Citat från: robban skrivet 20 Oktober 2010 kl. 06:45
Är det nogon här som kan svara på hur hög skapelsen är när den står på landningsställen? den är väll 71cm med pedistalet, men jag kan inte finna något om hur hög den är utan det..
Har du samma problem som jag - får den plats i bokhyllan?  :D

robban

Citat från: superkalle10 skrivet 20 Oktober 2010 kl. 09:31
Är det nogon här som kan svara på hur hög skapelsen är när den står på landningsställen? den är väll 71cm med pedistalet, men jag kan inte finna något om hur hög den är utan det..
Har du samma problem som jag - får den plats i bokhyllan?  :D

Nej jag har ingen, bara nyfiken utifallatt.. Tycker pedistalen ser hög ut.

Skafte

Är det någon här som kan svara på hur hög skapelsen är när den står på landningsställen? den är väll 71cm med pedistalet, men jag kan inte finna något om hur hög den är utan det..

Argh, jag vet att jag svarat på det här på något annat forum, men hittar det inte nu. Om jag minns rätt så är den 46-47 cm upp till mittenvingen när den står på landningsstället. Det var i alla fall något med 6-7 på slutet, och med min linjal jag har bredvid mig så verkar det rimligt. Kan kolla när jag kommer hem ikväll.

Den tar plats!

mechamike

@Skafte.. Noterade att du börjat modda din shuttle :-) Och slättat till "Gondolerna". Hade planer på att göra samma mod men först vill jag försöka minimera dom hemska hålen vid kugghjulen något. Har du gjort mer moddar än det som du publicerat?
?

Skafte

Citat från: mechamike skrivet 26 Oktober 2010 kl. 12:58
@Skafte.. Noterade att du börjat modda din shuttle :-) Och slättat till "Gondolerna". Hade planer på att göra samma mod men först vill jag försöka minimera dom hemska hålen vid kugghjulen något. Har du gjort mer moddar än det som du publicerat?

Nja, jag har slätat till ovansidan också, och suttit och slitit mitt hår med två små PF-motorer för att få vingarna att flaxa automatiskt. Jag väntar nog med det tills någon mer tekninkkunnig visar hur det skall göras. Stora vita kugghjul vore bättre än de grå, men det är lite dyrt med såna på BL...

Dessutom gillar jag inte baken - de stora vita bitarna på ändarna av delen med de blå motordelarna. Trixar lite med slopes etc, men det blir sådär.

robban

Citat från: Skafte skrivet 26 Oktober 2010 kl. 12:16

Argh, jag vet att jag svarat på det här på något annat forum, men hittar det inte nu. Om jag minns rätt så är den 46-47 cm upp till mittenvingen när den står på landningsstället. Det var i alla fall något med 6-7 på slutet, och med min linjal jag har bredvid mig så verkar det rimligt. Kan kolla när jag kommer hem ikväll.

Den tar plats!

Är den 46-47 cm är det guld, då går den in i visnings montern på barnenshus..... inperial inspection.... ;D

Skafte

Japp, kollade nu, den är 47 cm! Men rätt bred också!  ;D