Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 Juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Filbunken

Löning idag, så det blev en BL order.

2 lådor serie 4
1 låda serie 3
lite minifigurer (tjejfigurer till dottern)
ett litet kingdoms set "fångtransport"
+ lite hästar, sköldar och annat smått.

Stigge72

Lite blandat, inklusive 6 serie 3-figurer.

Skrytsson

En massa Serie 4-figurer!  :)

micke

Väntar med spänning på bilder från Gbg-eventets inköps Tour till Kungsmässan.
Förväntar ju sig att se en överfull buss på vägen tillbaka till eventet  ;)
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

mechamike

Bilder kommer det säkert så småningom.  Det blev den stora Duplo bondgården (350 kr)  och en rosa klosslåda för egen del då det var relativt utplockat i butiken redan när vi kom. Gissar att the Burrow var det set som flest Swebrickare köpte
?

El Dingo

Illuwatar skrev 25:e mars.
Sett till kostnad, en MF i lösvikt från BL eller ett original set från eBay - blir BL-alternativet billigare (gissar att det är så)?

Vet inte, men det blir billigare än att köpa som komplett set via BL. Det tack vare att jag fick tag i vissa specifika "Falcon" bitar av LEGO för ett bra pris som möjligen anses som åtråvärda på BL.

Jag kanske är självplågare men det är ett stort nöje att surfa runt på BL och samla in bitarna. X-Wing verkar knepig eftersom den har en del unika bitar av äldre snitt.

NielsG

Fik lagt en del bestillinger på BL under veckan. Sacknar dock fortf. 8 olika bitar til min CC. Men ingen shops har mere end 1 eller 2... så de sidste besillinger bliver vældigt små....

Peewit

Någon nämde igår när vi var på freeport att Battle of Alamut fanns på amazon.uk för 45GBP. Kunde inte hålla mig utan beställde två till. Tack för tipset vem det nu var.

Jag gillar verkligen det här settet. I mitt tycke är det här den mest spännande borgen Lego släppt på länge även om det strickt sett inte tillhör castle serierna...

Filbunken

Citat från: Peewit skrivet 27 Mars 2011 kl. 11:42
Någon nämde igår när vi var på freeport att Battle of Alamut fanns på amazon.uk för 45GBP. Kunde inte hålla mig utan beställde två till. Tack för tipset vem det nu var.

Jag gillar verkligen det här settet. I mitt tycke är det här den mest spännande borgen Lego släppt på länge även om det strickt sett inte tillhör castle serierna...

Tack för tipset!

Min dotter har också efterfrågat detta set. Så med gratis frakt var jag bara tvungen att köpa tre stycken  :D

mechamike

Ja. Tack för tipset.. blev en.. har inte plats för fler.. :-\
?

Illuwatar

En ny omgång av BL-beställningar till Snowspeedern har lagts. En hel del ljusgrå plattor behövs - bland annat 10 6x12 som jag lyckades hitta nya från en och samma säljare... som det ser ut kommer Snowspeedern byggas med nya bitar till ca 99% - några få begagnade har fått vara med då de såg tillräckligt bra ut. Förväntar även att några eftersläntrare från förra order-rundan ska dyka upp under veckan.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Myko

Battle of Alamut från Amazon och en BL-beställning till ManGioBricks med bitar till modellen till tekniska.

Swe_mckvack

Blev en Tower Bridge från ManGioBricks, svårt att motstå till det priset.

Tufs

Fick hem två st 7631 Dump Truck idag. :)

Skafte

Idag landade en BL-beställning med lite dk orange takbitar samt en midi-ISD. Som om jag inte hade tillräckligt med LEGO att ordna upp efter helgen...