Alternativbyggetävling 2015

Startat av Skafte, 06 Januari 2015 kl. 19:24

Föregående ämne - Nästa ämne

jennie

Jag kan oxå köpa och skicka vidare mot porto om så önskas. Har två rusta i närheten och de hade rätt många sist jag kollade.

SvanteOlof

Den här typen av tävlingar är riktigt roliga. Rusta i Umeå har inget lego
ordvits: studsmatta = 4186

Skafte

Hoppsan! Svängde förbi Visby-Rusta nu och där fanns bara två ex kvar, fortfarande för 199. Jag kommer inte köpa en till det priset. Vi får se vad framtiden ger...

Peter S

Och då är den ändå sänkt från 299:- Man kan förstå att det funnits ett lager kvar.

Skafte

Det verkar inte gå någe bra det här... Fortfarande 199 på den enda kartongen på mitt Rusta. Hur ser tillgången ut i övriga landet?

andli

De är helt slut med lego på infra city och Kungens kurva, det kan ha varit det setet som var kvar förra söndagen i Västberga...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

jennie

Men vad tusan, jag var ju på Rusta igår och kollade.. Blir ett till besök idag då.

Ska jag "köpa ut" åt någon så skicka pm. Jag kan strippa bort allt onödigt och bara skicka bitarna så det blir lägre frakt. Åker på lunchen så hojta till snabbt om ni vill ha det skickat snabbt.

Skafte

Citat från: Skafte skrivet 07 Januari 2015 kl. 16:17
Citat från: jennie skrivet 07 Januari 2015 kl. 14:18
Går det att förutspå hur nära i tid Rusta sänker priset månntro. Nån som har insidertips? Orkar ju inte åka dit varje dag  ???

Jag litar på Swebricktelegrafen. Troligen inom två veckor!

Se där, det blev på dagen två veckor.  :)

Är folk fortfarande på? Jag har bett jennie skicka ett till mig, hoppas fler vill vara med. Förslag på regler:

Klistermärkena får bara användas hela, men på vilka bitar man vill (även över flera!).
Bara bitarna från setet (inkl extra) får användas - ingen basplatta eller så under.
Max tre bilder på max 800x600 pixlar postas i en ny tråd som jag skapar om ett par strax.
Alla forummedlemmar får delta.
Röstning av alla forummedlemmar.
Priser: vad vi får från den snälla styrelsen!  :)

Åsikter?

jennie

Reglerna låter toppen tycker jag. Hur lång tid man har på sig är väl bra att veta kan jag tycka  :P

Jag köper på mig några extra, så de som vill kan höra av sig.

Skafte

En månad kan väl vara tillräckligt? 20/2 kl 23.59 skall bilderna vara upplagda. Det är ju inte som att man behöver beställa bitar från BL. Och vi som får set skickade (tack!) kan ju alltid börja planera.

erik1107

Någon som vet om setten finns i Uppsala?
Låter kul att vara med, jag har dock ingen bil så jag vill inte åka till rusta i onödan. Undrar om man kan få något vettigt svar om man ringer.

Fråga: får man skapa flera saker, eller bara en? (Förtydligande: dvs. t.ex. ett monster och en bil, jag menade inte att fråga om man får ge flera bidrag, fast den frågan borde kanske också klargöras).

Skafte

Vi jobbar fram reglerna tillsammans (eftersom jag tänker vara med själv...). Jag tycke att man gör ETT bidrag, men det får förstås innehålla hur många byggen man vill så länge man bara använder de bitar som finans en kopia av setet. Eller? När vi kommit överens startar jag en ny tråd med alla regler där vi också publicerar bilderna!

Peter S

Ett bidrag med max samtliga bitar noterat. Håller med om att man kan göra flera delar, men ju sämre de hänger ihop desto (troligen) färre röster. Då kanske det är bättre att fronta bara en av delarna? Har säkrat min ask i Bromma Blocks. Fanns 4 kvar efter mig. Felmärkt på hyllan men rätt i kassan. Är utslagsrösten flest bitar vid lika röstetal?

martin_p

Nån som vet om det finns några i Eskilstuna?