Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Elves 2015

Startat av Teabox, 15 September 2014 kl. 12:39

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

Citat från: greenman skrivet 19 Februari 2015 kl. 17:09
Jag ser att när Alven varit ute och gjort det alver gör så kommer hon hem för att stå vid spisen... Lite busigare kan väl Lego vara med könsrollerna, i City är det ju lite mer ostereotypiskt.

Syftar du på bageriet? För vad jag har sett från recensioner så är det killen som är bagare. Tjejen använder sin eldmagi för att styra ett lavaflöde. Stereotypt?

Jag är sugen på flera av dessa, tack vare tonvis av nya fräscha delar och/eller nya färger. Minidolls kan jag vara utan men deras frisyrer kommer att bli extremt användbara.

Har vi förresten några svenska rekommenderade priser? The Elves' Treetop Hideaway går på cirka 510 kr och skeppet eller bageriet på cirka 300 kr. Om priserna på BR inte är hutlösa så kanske jag passar på där.

Lovlan

Citat från: BeardedNerd skrivet 19 Februari 2015 kl. 20:27
Har vi förresten några svenska rekommenderade priser? The Elves' Treetop Hideaway går på cirka 510 kr och skeppet eller bageriet på cirka 300 kr. Om priserna på BR inte är hutlösa så kanske jag passar på där.

http://skavileka.se/a-lego-nyheter-februari/

Här har vi dem med släpp 23 februari, ser ut som bra priser. 449:- respektive 269:- för de du snackar om :)

BeardedNerd

Citat från: Lovlan skrivet 19 Februari 2015 kl. 22:08
Citat från: BeardedNerd skrivet 19 Februari 2015 kl. 20:27

http://skavileka.se/a-lego-nyheter-februari/

Här har vi dem med släpp 23 februari, ser ut som bra priser. 449:- respektive 269:- för de du snackar om :)

Tack! Om det stämmer lär jag shoppa loss nästa vecka när jag ändå har vägarna förbi BR.

Risgrynsgrot

skavileka har alltid billigare pris än dom flesta andra butiker, skulle tippa på att BRs priser kommer ligga på 499 respektive 299 eller liknande.

Lovlan

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 20 Februari 2015 kl. 07:08
skavileka har alltid billigare pris än dom flesta andra butiker, skulle tippa på att BRs priser kommer ligga på 499 respektive 299 eller liknande.

Precis, BR kommer säkerligen ligga lite högre. Men ska man beställa på skavileka så blir det ju frakt med, plus att det tar några dagar.

Kwagge

Hittade Elves precis i en skidort i Österrike  ;)

2000gxl

Elves fanns på ICA Maxi i Östersund idag.
Kanske finns på fler Maxi i landet?

BrightMinds

Citat från: 2000gxl skrivet 20 Februari 2015 kl. 18:48
Elves fanns på ICA Maxi i Östersund idag.
Kanske finns på fler Maxi i landet?
Finns på Ica Hemma
http://www.icahemma.se/elves-c-2467-1.aspx

BeardedNerd

Jepp, jag hittade dem på Maxi i Östersund idag. Jag köpte Naida's Epic Adventure Ship och har recenserat det här:

http://www.beardednerd.se/review-of-lego-elves-naidas-epic-adventure-ship-41073/

Det var lite dyrare än väntat men jag kunde inte låta bli. Som tur är (?) fanns inte de andra två seten jag var sugen på, bara de mindre.

mossarp

ICA Maxi I Borås hade 5-6 olika set (alla?) som stod tillsammans med nytt Ninjagolego i en Ninjagomonter.
Det dyrase tror jag kostade 349:- eller nåt i den stilen.

BR i Borås hade oxå fått in en del set men de var dyrare än ICA.

mechamike

Handlade två set på TRU I Linköping (de släpade fram askarna efter att jag frågat) Sagoland hade inte packat upp sina men Ica Maxi Linköping har sina på hyllan.)
Ikväll blir det att bygga älvor:-)
?

BeardedNerd

Jag beställde bageri och trädhus på CDON tillsammans med lite annat. Blev snäppet billigare. Bara att vänta nu.

Är det bara jag som tycker att figurerna är några av de mest detaljerade som Lego någonsin har gjort? Sjukt skarpa linjer.

SvanteOlof

Köpte idag. Fina bitar är det.
ordvits: studsmatta = 4186