10246 Detective Agency (Gamla "Nästa modulhus är...")

Startat av BeardedNerd, 14 September 2014 kl. 01:56

Föregående ämne - Nästa ämne

Record

Utan att ha byggt det än så vill jag nog plasera detta hus ganska högt ändå på CC-skalan, jag gillar själva grejen med flera små miljöer i samma hus, dessutom är arkitekturen ganska bra på det.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Storm_666

Älskar den nya Brick Masonry 1x4 (Tegelsten).
Citat från: Record skrivet 19 November 2014 kl. 23:07
Utan att ha byggt det än så vill jag nog plasera detta hus ganska högt ändå på CC-skalan, jag gillar själva grejen med flera små miljöer i samma hus, dessutom är arkitekturen ganska bra på det.
Håller med till 100%, blir absolut köp av 10246 när denna kommer ut på marknaden  ;)

Larry Lars

Möjligen gör det sig bättre i verkligheten än på bild. Kanske är det bara när man kikar på den röriga kartongbaksidesbilden som man får känslan av att de försöker anpassa modulhusen nedåt i åldrarna.

Men vad vet jag egentligen. ;) Gatan kan ju få fortsätta med en sådan här.

by tormentalous, on Flickr
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

tobiasax

Early access på exklusiva set för VIP hos Lego imorgon lördag. Tror ni denna kommer finnas med, eller brukar de presentera produkterna en tid innan de erbjuds till förköp?

tobiasax

Tydligen gick pressreleasen ut idag, DO pryder Eurobricks förstasida. Kan bli ett köp imorgon då, i bästa fall :)

Zynx

Citat från: Storm_666 skrivet 20 November 2014 kl. 15:52
Älskar den nya Brick Masonry 1x4 (Tegelsten).
Håller med till 100%, blir absolut köp av 10246 när denna kommer ut på marknaden  ;)
Klart inspirerande, kommer bli bra komplement till det jag är på g att bygga :-)

BeardedNerd

Tveksam till att den kommer att vara tillgänglig redan på lördag, men... man kan alltid hoppas.

Fantastiskt cool video också.

Teabox

Gillar huset för variationen på utsidan. Speciellt gillar jag att basplattan är rödbrun :)

o0ger

Ingen har lagt upp filmen än:

Vill nån byta namn på tråden till det officella namnet och artikelnumret?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

dalle

Rolig historia som är inbyggd i modellen. Betyder det att Afols nu ska leka i sina modulär hus.  :)

Erik77

härligt med lite nya delar, och smarta lösningar.

TheKMF

Vänta lite nu, menar ni att man INTE skall leka med sina set? Jag har iofs barn att skylla på men när jag bygger så kan jag inte hjälpa att hitta på lite historier kring vad jag skapar. Sen sitter jag kanske inte och flyttar gubbar och jagar skurkar när det är klart, men jag gillar att ändra om lite och posera. Nu sitter en stor drake på taket till restaurangen tex.

Ghostbusters har jagat Micromanagers över hela stället. Sophämtarn fick byta byxor efter att ha stött på Wampa som stod och rotade i containern.

Bizzy78

Detta detalj studerade jag igår på Lego Store, riktigt bra hus måste jag säga och gillar som så många andra redan sagt att det inte bara är ett hus med en fasad utan en massa olika stilar.

Majkel

Citat från: TheKMF skrivet 24 November 2014 kl. 10:30
Vänta lite nu, menar ni att man INTE skall leka med sina set? Jag har iofs barn att skylla på men när jag bygger så kan jag inte hjälpa att hitta på lite historier kring vad jag skapar. Sen sitter jag kanske inte och flyttar gubbar och jagar skurkar när det är klart, men jag gillar att ändra om lite och posera. Nu sitter en stor drake på taket till restaurangen tex.

Ghostbusters har jagat Micromanagers över hela stället. Sophämtarn fick byta byxor efter att ha stött på Wampa som stod och rotade i containern.

Nej nej, man får inte leka med legot! Inte ens pilla på det när man har byggt klart!  ;).
Så är det hemma hos oss, vi har en pall som går under rubriken "konst" som man inte får sitta på och pappas lego får man inte leka med... Hos oss är det inte riktigt som vanligt men barnen verkar inte ha tagit skada ännu.

Spännande att setet finns på display i butik redan, brukar det gå så fort efter att ett set har offentliggjorts?

Joacim

Måste ha!!!
När kommer det ut finns inte på legos hemsida än :-[

Känner att det kommer bli en fattig månad i januari  ;D