UCS The Dark Knight Bat Tumbler (September 2014)

Startat av Risgrynsgrot, 20 Juli 2014 kl. 23:01

Föregående ämne - Nästa ämne

Risgrynsgrot

http://www.usatoday.com/story/life/movies/2014/07/20/lego-dark-knight-tumbler-toy-exclusive/12909645/

A LEGO Tumbler, the Caped Crusader's black armored vehicle of choice in Christopher Nolan's Dark Knight movie trilogy, will be on display at Comic-Con this week beginning Wednesday. Following the pop-culture convention, which runs through July 27, the Tumbler toy (1,869 pieces, $199) goes on sale at LEGO stores and shop.LEGO.com in September.

Measuring 15 inches tall and 9 inches wide, the LEGO Tumbler has an armored exterior, adjustable wings, a detailed interior (with a console screen that reads "INTIMIDATE") and oversized rubber-tread tires. It also comes with a fact sheet about the vehicle from the movies.

If you're into character mini-figures, the stars of the set are a Christian Bale-styled Batman and the Joker, the first time Heath Ledger's The Dark Knight take on the villain has appeared in LEGO form.

Vad säger ni?  ;)

Peter S

Ser inte alls dum ut. Kommer i september... Det var ovanligt kort förvarning.

Odidoma

Coolt, nästan mer "ha faktor" på minifigsen än bilen!

mechamike

?

Illuwatar

Nice :) Stor vill-ha-faktor på denna...

Nya däck på framhjulen? Ser ut så...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Eigenbrötler

Jag vill ha den! mest framhjulen, minst minifigurerna. bra sugen på att köpa två och behålla enbart hjulen från den ena.
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Odidoma

Citat från: Eigenbrötler skrivet 21 Juli 2014 kl. 12:31
Jag vill ha den! mest framhjulen, minst minifigurerna. bra sugen på att köpa två och behålla enbart hjulen från den ena.
isf kan jag lätta din börda genom att köpa loss figsen!

sandpeople

Jag vill bara ha figurerna!

Tumblern ser bra ut, men nu börjar Lego Batman ha väldigt många bilar. Jag ser gärna fler miljöer och byggnader istället. Typ Jokers Funhose och Arkham.

janimakaj

Riktigt nice!  Blir allt en sån tror ja :) däcka va ju riktigt nice och ser användbara ut :D
Unless you try, you will not know if it works! ;)

mssm

Vill ha!

Lär vara VIP Access 18 augusti på den, enligt store calender.

Sen måste jag också tillägga att LEGO mer eller mindre inte har några läckor. Setnummer läckte ut för någon månad sen, men inte så mycket mer. En månad innan släpp. Imponerande.
En sån blir det!

Nextuz

Första intrycket: Woooaaaww.... cooolt en Tumbler.. och så stor :D
Andra intrycket:  Grymt ju med så stor... tufft med nya däck...
Tredje intrycket: Vad kan jag ha de däcken till mer?
Fjärde intrycket: Hmm.. nee de där däcken är ju på tok för breda för o göra nått annat med...
Femte intrycket: När skulle mini Copern komma? :D

MartinAberg

Eigenbrötler

Citat från: Nextuz skrivet 21 Juli 2014 kl. 19:23
Första intrycket: Woooaaaww.... cooolt en Tumbler.. och så stor :D
Andra intrycket:  Grymt ju med så stor... tufft med nya däck...
Tredje intrycket: Vad kan jag ha de däcken till mer?
Fjärde intrycket: Hmm.. nee de där däcken är ju på tok för breda för o göra nått annat med...
Femte intrycket: När skulle mini Copern komma? :D

dragster! hot rod! bakhjul till f1 bil?
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀