Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Taillights (Transformer)

Startat av EpsilonEta, 21 Februari 2014 kl. 21:50

Föregående ämne - Nästa ämne

jalex

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

AndersI

Citat från: EpsilonEta skrivet 22 Februari 2014 kl. 21:18
Ja, jag är nog bland de bästa i värden på detta mycket smala område.

Det där skulle kunna låta som skryt, men jag tror faktiskt det är fullständigt sant!
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

EpsilonEta

Citat från: AndersI skrivet 22 Februari 2014 kl. 21:59

Det där skulle kunna låta som skryt, men jag tror faktiskt det är fullständigt sant!

Det kändes lite konstigt bara att skriva det (måste vara jantelagen).
Jag kollade MOCpages och det finns runt 100 transformers-byggare, då är det inte så svårt att nå topp tio.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Odidoma

Citat från: EpsilonEta skrivet 22 Februari 2014 kl. 22:41
Citat från: AndersI skrivet 22 Februari 2014 kl. 21:59

Det kändes lite konstigt bara att skriva det (måste vara jantelagen).
Jag kollade MOCpages och det finns runt 100 transformers-byggare, då är det inte så svårt att nå topp tio.
jag gillar att du säger(skriver) att du är bland de bästa i världen, jag har ingen kunskap i ämnet men jag tror dig + att det är härligt när folk (du) är insiktsfulla nog att våga stå för vad dem vet! Lycka till i tävlingen. Synd att det inte är ett CB så du kunde ställa ut på LW nästa år men det kanske går iaf.

Roger Brickjet

Kul att se. Riktigt snygg i båda lägen!

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

EpsilonEta

Nu är min presentationsvideo äntligen klar!
Jag har suttit tre helger nu och spelat in / redigerat video + ljud.
Det är jobbigt att vara perfektionist, jag fick aldrig till en hel tagning som inte gick fel så jag fick göra filmen av korta sekvenser och lägga in ljudet separat.

Jag har i alla fall lärt mig en hel den om ljud och video redigering. Lego hobbyn är mycket utvecklande.

Nu kanske jag kan bli klar med Sunstreaker.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

o0ger

Jag tycker filmen blev bra och din färdiga MOC är imponerande. Kul med backstory med cliffhanger också. Man vill veta mer :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

EpsilonEta

Citat från: o0ger skrivet 23 Mars 2014 kl. 20:11
Jag tycker filmen blev bra och din färdiga MOC är imponerande. Kul med backstory med cliffhanger också. Man vill veta mer :)
Tack!
Cliffhangern var först till för att ha en anledning att få henne till jorden men den gör nog att fler kommer ihåg videon.
Själva händelsen kommer från serierna jag läser. Detta var från "All hail Megatron" som jag för övrigt inte gillade (många fans håller med mig) men nu fick jag någon användning av den.
R.I.P. Hunter O'Nion :'( (Karaktär som dödades i serien)

AndersI

Det är väldigt fascinerande med transformers - jag förstår inte hur du kan komma på hur det ska vara för att bli både bil och 'gubbe'. Är det lång träning och ett 'bibliotek' av lösningar, eller ser du varje ny som ett bygge från noll?
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

EpsilonEta

Citat från: AndersI skrivet 23 Mars 2014 kl. 21:09
Det är väldigt fascinerande med transformers - jag förstår inte hur du kan komma på hur det ska vara för att bli både bil och 'gubbe'. Är det lång träning och ett 'bibliotek' av lösningar, eller ser du varje ny som ett bygge från noll?
Jag har försökt bygga Transformers i ca 8 år. De första har jag helt gett upp med och håller på att plockas isär nu (hittar många solblekta, repiga bitar med tuggmärken från barndomen).

Jag har helt klart lärt mig en hel del om vilka bitar som passar till vad och transformationen får jag inspiration från leksakerna, mina tidigare- och andras byggen.

Dessutom har jag nog en viss talang för denna typ av mekanik. Jag "vrider och vänder" på robot sektioner i huvudet för att komma fram till en bra design. Kan även gå igenom flera olika Lego element i huvudet för att sedan kolla om den passar.

janimakaj

Riktigt bra film. Kul med en story bakom bygget och att man fick se själva transformationen. Att få till de så bra i den lilla skalan är f*n inte enkelt. Riktigt snyggt! :D
Unless you try, you will not know if it works! ;)

mechamike

Bra klossat!  Hoppas du vinner tävlingen!
?

o0ger

För övrigt så är Taillights ett riktigt bra namn.

"You'll never know what hit you, all you'll see are tail lights on the horizon"
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram