[MOC] (WIP) - AndersI bygger CC-hus (flera stycken nu...)

Startat av AndersI, 21 Januari 2014 kl. 13:26

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Tackar! Hmm, jag reflekterade aldrig över att dekorationen skulle vara svart, men nu när du säger det, så... Eftersom jag redan har bytt ut hälften av blommorna mot 1x1 round kan jag lika gärna byta ut allihop, och ha dem svarta på vänstersidan. God idé!

Jag måste skaffa lite mer svarta gångjärn också. Och insidan ska vi inte tala om - jag fick slut på 1x1 brick i tan, så det är massor av 1x2 som sticker in i huset...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

AndersI

Då har jag förstorat ett set igen. den här gången.

Frågan är om andra halvan ska bli spegelbild av det här, eller variation på setets vänsterhalva...

AndersI

Som en del kanske sett på utställningarna som varit, så blev det en spegelvänd variant, med lite annorlunda takvåning.

AndersI

Nu har jag förstorat lite grand, och satt upp det på ett Moduverse-hörn, med lite lull-lull omkring. Färgmatchning är inte klar, jag byggde med det jag hade, och efter fotograferingen noterade jag att jag glömt göra färdigt den ena balkongen. Vi får hoppas minifig-arna håller sig inne tills jag fått upp ett staket...

Anders67

Snyggt, funkar ju bra att modda dem på detta sättt!

AndersI

Nästa bygge är ett varuhus från 70-talet.

pehter aka ibbe

Citat från: AndersI skrivet 30 September 2020 kl. 14:04

Mmm, Mjölby?
Tycker jag känner igen vissa saker även om jag inte har några minnen från 70-talet därifrån...
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: AndersI skrivet 30 September 2020 kl. 14:04

Åh, tänk om du kunde få till den där unkna doften av heltäckningsmatta som legat några år för länge!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

AndersI

Citat från: pehter aka ibbe skrivet 30 September 2020 kl. 14:39
Mmm, Mjölby?
Tycker jag känner igen vissa saker även om jag inte har några minnen från 70-talet därifrån...

Nej, Eskilstuna. Fast jag var inte där på 70-talet, kom inte hit förrän -80.

AndersI

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 30 September 2020 kl. 16:50
Åh, tänk om du kunde få till den där unkna doften av heltäckningsmatta som legat några år för länge!

Den doften har jag i LEGO-rummet - heltäckningsmatta från -71. Fast den har klarat sig förvånansvärt bra ändå (vi ångtvättade den när vi flyttade in -00). Men det rummet står på listan av saker som ska göras - jag fasar för att flytta ut allting...

Anders67

Många städer som under 60-70-talet fick sina äldre stadshus och city kvarter rivna och "moderna" köpcenter byggda, DOMUS fanns i jkpg, men även EPA, senare kom Åhlens och NK. Ser fram emot att se det framme, memmla kan ge dig tips på hur hon byggt mycket fina rulltrappor!

byStfn

Citat från: AndersI skrivet 30 September 2020 kl. 22:30
Citat från: pehter aka ibbe skrivet 30 September 2020 kl. 14:39
Mmm, Mjölby?

Såg direkt! CityHuset numera (åtminstone när jag var där senast!) Mycket barndomsminnen med det där hörnhuset!

pehter aka ibbe

Citat från: AndersI skrivet 30 September 2020 kl. 22:30

Ah, efter att kikat på lite äldre bilder så är det likt men det finns skillnader. Gissar att den tidstypiska designen på gallerior fanns på fler ställen  ;D
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

JonKlarstrom

Snygga byggen, gick igenom hela tråden och idel inspiration.
Är inte ett dugg fyndig idag.

AndersI

Citat från: JonKlarstrom skrivet 01 Oktober 2020 kl. 13:17
Snygga byggen, gick igenom hela tråden och idel inspiration.

Tack! Då har ju minst ett av trådens syften uppnåtts - att ge ideer till andra även om ett bygge inte blir fullbordat (ett annat syfte är givetvis att få vältra sig i lovord...).