Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Kreationer i IKEA-tavlor

Startat av Skrytsson, 03 December 2013 kl. 00:04

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Hur många studs bred är de stora invändigt? Det här kan ju vara ett väldigt platseffektivt sätt att förvara och visa upp min SW-samling.

Anders67

Den stora har samma mått, så t.ex. Drottning Amidala med den röda klänningen får inte plats!

ByggareDan

#17
Citat från: Skafte skrivet 03 December 2013 kl. 21:03
Hur många studs bred är de stora invändigt? Det här kan ju vara ett väldigt platseffektivt sätt att förvara och visa upp min SW-samling.


Om man räknar på Skrytssons tavla så har han satt 14 minifigs i bredd och 7 på höjden är lika med 98 (14 x7) minifigs i varje tavla

/ ByggareDan

Skafte

Jo, så långt har jag också kunnat räkna... Jag undrar hur bred hela tavlan är, alltså inte djupet. Det är nån grej i mitten och eftersom allt är svart syns det inte om det är en eller två studs mellan ramen och första gubben.

Anders67

Citat från: Anders67 skrivet 03 December 2013 kl. 21:06
Den stora har samma mått, så t.ex. Drottning Amidala med den röda klänningen får inte plats!

Skulle ha läst lite bättre innan mitt svar - "bred" och inte "djup"
Förlåt!

Skafte

Njä, det var ju också en intressant betraktelse. Det finns fler som inte får plats, vissa droider, Jabba etc etc...

Anders67

Citat från: Skafte skrivet 03 December 2013 kl. 21:29
Jo, så långt har jag också kunnat räkna... Jag undrar hur bred hela tavlan är, alltså inte djupet. Det är nån grej i mitten och eftersom allt är svart syns det inte om det är en eller två studs mellan ramen och första gubben.

Måttet invändigt är 49cm bred och hög

Superkalle

Ja, det var en kul idé. Lite som en vignette man normal sett bygger på platten....fast på höjden.  :)

Gideon

Riktigt fina byggen! Mina favoriter är skylinen och Indy :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

dalle

Citat från: Gideon skrivet 04 December 2013 kl. 23:33
Riktigt fina byggen! Mina favoriter är skylinen och Indy :)

Håller med. Skylinen får mig att vilja göra en av Uppsalas, som här lokalt är ikoniskt. Många företag har den i sina loggor här.