Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO-trivia

Startat av Superkalle, 03 Oktober 2013 kl. 17:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Brickchaser

pehter aka ibbe

Omgången tog 151 sekunder och du svarade rätt på 20 av 34 Din poäng blev 600 + Tidsbonus 45 = 645
Mmm.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Carl T

810, men utöver de brister som redan nämnts blev jag irriterad på några frågor där inget alternativ var rätt. Exempelvis låter "Mind Storms" och "Bellville" som avsiktligt förvirrande namn på kinesiska kopior...
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

sweMezza

Omgången tog 176 sekunder och du svarade rätt på 23 av 34 Din poäng blev 690 + Tidsbonus 34 = 724

En del kul frågor. Inget stressigt med tiden alls...

Silence101

Omgången tog 231 sekunder och du svarade rätt på 25 av 34 Din poäng blev 750 + Tidsbonus 0 = 750
JAg blir nog utkastad ur gemenskapen :(
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Tobbe Arnesson

Jag har gjort om det några gånger nu och kom ned i 99 sekunder (klantade mig och svarade fel på en fast jag lärt mig alla svar). Lite till går det att trimma tiden, men att komma ned i 15 sekunder som "ettan" gjort kräver sannolikt ett script eller något mer raffinerat fusk.
Blogg: Robotkampen

Skafte

810+41: 851 fick jag, men nog fick man chansa på rätt mycket...

MartinAberg

Omgången tog 215 sekunder och du svarade rätt på 21 av 34 Din poäng blev 630 + Tidsbonus 7 = 637

EDIT: Hur lyckas man få alla rätt på 15 sekunder?

Odidoma

Jag fick 616, måste vara lägst så här långt men roligt var det.

Joge

Citat från: MartinAberg skrivet 04 Oktober 2013 kl. 16:30
Omgången tog 215 sekunder och du svarade rätt på 21 av 34 Din poäng blev 630 + Tidsbonus 7 = 637

EDIT: Hur lyckas man få alla rätt på 15 sekunder?

Försökte göra en test till. Det fanns inte en chans att hinna med alla dessa frågor på 15 sek (och dessutom svara rätt)....skall tillägga att min uppkoppling har laggat lite det sista, men ändå...

Stigge72

750 poäng, ingen tidsbonus...

marpe

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 04 Oktober 2013 kl. 15:06
...Lite till går det att trimma tiden, men att komma ned i 15 sekunder som "ettan" gjort kräver sannolikt ett script eller något mer raffinerat fusk.
Ja. "Personen" har spelat i totalt 17053 sekunder och har besvarat 28709 frågor varav 28583 (99.6%) svar var korrekta.

Tror inte att scriptet startas manuellt för varje tävling. Även det steget är automatiserat. Många tävlingar...

dalle

780 poäng och 26 rätt. De flesta frågor var helt ok (dvs de jag svara rätt på :)).

Nilseman

haha den va kul   664 poäng   171 s   21 / 34.

Skapligt tyckte iaf jag, typ 30 poäng från toppen.