Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego M3 Halftrack [MOC]

Startat av -DoNe-, 13 September 2013 kl. 20:46

Föregående ämne - Nästa ämne

-DoNe-

Har efter lite knåpande fått ihop ett fordon som jag har velat bygga under en längre period nu - en M3 Halftrack. det var ett väldigt kul och trivsamt bygge. Skulle faktiskt vilja gå så långt som att säga att det är en av mina top 5 militär byggen  ;D

btw det här är en helt purist-byggt modell.

Lego M3 Halftrack [MOC] by =DoNe=, on Flickr

Har några fler bilder på min MOCpage:
http://mocpages.com/moc.php/370183

malmen

Nu är jag inte en av de som bryr sig speciellt mycket om huruvida du använder Brickarms u-clips, vapen eller hjälmar i dina byggen, de är för mig accepterade tredjepartsprylar, även om u-clips är lite tveksamt, men jag undrar hur du får in dubbelmoralen? :)

Men snyggt bygge i vilket fall, tycker det mesta du skapat inom WWII är bra gjort, Brickarms eller inte :)

-DoNe-

Citat från: malmen skrivet 13 September 2013 kl. 21:43
Nu är jag inte en av de som bryr sig speciellt mycket om huruvida du använder Brickarms u-clips, vapen eller hjälmar i dina byggen, de är för mig accepterade tredjepartsprylar, även om u-clips är lite tveksamt, men jag undrar hur du får in dubbelmoralen? :)

Men snyggt bygge i vilket fall, tycker det mesta du skapat inom WWII är bra gjort, Brickarms eller inte :)

Tack!

Tänkte på dem som tycker det ör okey att använda Brickarms på vissa områden men inte på andra, men det kan självklart bar var min egen åsikt ;-)

stej123

Skitsnyggt :-) Angående brickarms så ska man självklart bygga som man själv vill, men man får ju då även vara medveten om att det finns olika åsikter om det. Åsikterna kring purism/brickarms är klart mycket konservativare här än i flickrs "ww2 lego community" eller vad man ska kalla det.

Själv imponeras jag mer utav puristbyggen. Trots den åsikten tycker jag att du är en av de allra bästa ww2-byggarna. Så fortsätt posta här, brickarms eller inte :D

-DoNe-

Citat från: stej123 skrivet 13 September 2013 kl. 22:47
Skitsnyggt :-) Angående brickarms så ska man självklart bygga som man själv vill, men man får ju då även vara medveten om att det finns olika åsikter om det. Åsikterna kring purism/brickarms är klart mycket konservativare här än i flickrs "ww2 lego community" eller vad man ska kalla det.

Själv imponeras jag mer utav puristbyggen. Trots den åsikten tycker jag att du är en av de allra bästa ww2-byggarna. Så fortsätt posta här, brickarms eller inte :D

Nog är jag medveten om de men det har vart ett sånnt riktigt bjäbbande på sistone :-P

Kommer aldrig sluta posta här, älskar verkligen SweBrick :-)

Anders67

Snyggt, jag imponeras över hur du med de få studs i bredd och ändå får du fram form och detaljer på ett bra sätt, riktigt bra byggt!
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

Selander

Många kreativa byggsätt du har kombinerat i den här modellen !!

MicroByggare

Jag håller med selander bra tekniker och snyggt bygge ;)  älskar designen och skulle gärna vilja ha tio stycken som står uppradade bredvid varandra.
Två frågor får en mini fig plats och kan du möjligen visa lite mer bilder för då kan man försöka klura ut hur du gjort.

Tie Fighter

Jättesnyggt!  appropå puretism,  Det här är ett sådant bygge som det skulle kännas helt rätt med egentillverkade klistermärken på.

-DoNe-

Citat från: MicroByggare skrivet 14 September 2013 kl. 10:24
Jag håller med selander bra tekniker och snyggt bygge ;)  älskar designen och skulle gärna vilja ha tio stycken som står uppradade bredvid varandra.
Två frågor får en mini fig plats och kan du möjligen visa lite mer bilder för då kan man försöka klura ut hur du gjort.

Under fotot har jag postat en länk till min MOCpage där jag har tre bilder till, men om du kan hålla dig lite så har jag tänkt att posta breakdowns på min alternativa Flickr account (x Vitriol) idag :-)

Citat från: Tie Fighter skrivet 14 September 2013 kl. 10:34
Jättesnyggt!  appropå puretism,  Det här är ett sådant bygge som det skulle kännas helt rätt med egentillverkade klistermärken på.

Hade verkligen älskat att ha det men har ingen aning om hur man gör :(

Citat från: Selander skrivet 14 September 2013 kl. 09:02
Många kreativa byggsätt du har kombinerat i den här modellen !!

Tack så mycket!

Citat från: Anders67 skrivet 13 September 2013 kl. 23:40
Snyggt, jag imponeras över hur du med de få studs i bredd och ändå får du fram form och detaljer på ett bra sätt, riktigt bra byggt!

Man tackar man tackar!

o0ger

Jag gillar verkligen att du byggt i så liten skala, men ändå lyckats få till så mycket detaljer och helt rätt form. Bravo!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Tie Fighter

Det borde funka bra att använda dekaler till vanliga plastmodell byggsatser och smacka dit dom på ditt lego bygge i stället.

-DoNe-

Citat från: Tie Fighter skrivet 14 September 2013 kl. 13:13
Det borde funka bra att använda dekaler till vanliga plastmodell byggsatser och smacka dit dom på ditt lego bygge i stället.

Det har jag inte ens tänkt på :O

Måste testa det!

Citat från: o0ger skrivet 14 September 2013 kl. 11:43
Jag gillar verkligen att du byggt i så liten skala, men ändå lyckats få till så mycket detaljer och helt rätt form. Bravo!

Tack så mycket!

Superkalle

Bra jobbat. Det här bådar gott för framtiden.  :)

Skall man vara aningen petig dock, är det som är det inringat i blått kanske inte purist, eftersom clipet inte snäpper fast ordentligt, och därmed sitter i så stark spänn att det förstörs över tiden. Även framhjulen kan diskuteras - däcket snäpper inte fast i något spår utan ligger löst utanpå. Vill inte sprida smolk i glädjebägaren, men kändes som du gärna vill ha rak och ärlig kritik.

Men som sagt, ett ypperligt snyggt bygge. Och jag gillar spaden utmed sidan. Nice touch!  :)

AndersI

@Superkalle: För både mitt öga och skjutmåttet har clip:et aningen större öppning än en minifighand, och minifigar håller ju tidningen (tile 2x2) på det sättet, hur går det ihop?
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD