Svenska försvaret (Senaste: Strf 90)

Startat av SWE, 29 Augusti 2013 kl. 18:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Vad vill du jag ska bygga inom det svenska försvaret? (kom gärna med förslag)

Strv 122 (Leopard 2)
4 (100%)
Bandvagn 308   
0 (0%)
Patgb 360
0 (0%)
Patgb 203 "Sisu"
0 (0%)

Antal personer som röstat: 4

stej123

Väldigt snygg Stridsvagns S! Jag har ju också byggt en. Vore kul att jämföra dom i verkligen någon gång, är verkligen imponerad!

SWE

Citat från: Tektor skrivet 10 Januari 2017 kl. 11:20
Supersnygg!
Jag gillar hur du lurar ögat att se kamouflagemönster där det egentligen inte finns.
Tackar, personligen älskar jag vintercamouflage och är nöjd med resultatet. :)

Citat från: Joacim skrivet 10 Januari 2017 kl. 16:07
90-vagnen är verkligen svensk skulle gärna se den!
Har fått stor efterfrågan om en strf 90 och något jag har velat bygga ett tag nu. Förhoppnings gör jag det ;)

Citat från: stej123 skrivet 10 Januari 2017 kl. 16:18
Väldigt snygg Stridsvagns S! Jag har ju också byggt en. Vore kul att jämföra dom i verkligen någon gång, är verkligen imponerad!
Tack så mycket :) Minns när du la ut bilderna på din (strax efter att min förra variation) och jag gillar den skarpt. Håller med om att det hade varit roligt att jämföra modellerna och se varandras lösningar. Har aldrig varit på någon lego evenemang men förhoppningsvis ändras det ;)

SWE

Tänkte det var dags att jag försökte mig på ett flygplan och vilket plan passar bättre än Jas 39 Gripen. Till skillnad från många av mina byggen så gör jag denna först i LDD men kommer nog beställa delar till den senare. Jag kommer försöka hålla mig till original färgerna så gott jag kan och få in alla features. Här kommer första WIP-bilden.

Gideon

Citat från: SWE skrivet 12 Januari 2017 kl. 22:45
Tänkte det var dags att jag försökte mig på ett flygplan och vilket plan passar bättre än Jas 39 Gripen. Till skillnad från många av mina byggen så gör jag denna först i LDD men kommer nog beställa delar till den senare. Jag kommer försöka hålla mig till original färgerna så gott jag kan och få in alla features. Här kommer första WIP-bilden.
Fin start! Ett tips för pitotröret skulle kunna vara att använda en värja istället, det vet jag att Stej har gjort på en del av sina flygplan.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

SWE

Citat från: Gideon skrivet 13 Januari 2017 kl. 00:30
Fin start! Ett tips för pitotröret skulle kunna vara att använda en värja istället, det vet jag att Stej har gjort på en del av sina flygplan.
Tack! Jag har försökt att kolla så lite som möjligt på Stejs byggen just nu för att försöka vara så originell som möjligt men tack för tipset, värjan passade perfekt :)

Jag är ca 80% färdig med den nu och kommer snart lägga up en uppdatering.

SWE

Utöver JAS Gripen bygget så håller jag även på att bygga ett Archer artilleri och som ni ser är den näst intill färdigt och även stridsfordon 90 som många av er ha velat att jag ska bygga. Jag funderar på att göra strf 90 lite smalare men få vänta och hur proportionerna blir. Min Gripen är ca 85% färdigt nu men funderar kommer göra en uppdatering om den senare. 

mortil

Citat från: SWE skrivet 15 Januari 2017 kl. 19:35
Utöver JAS Gripen bygget så håller jag även på att bygga ett Archer artilleri och som ni ser är den näst intill färdigt och även stridsfordon 90 som många av er ha velat att jag ska bygga. Jag funderar på att göra strf 90 lite smalare men få vänta och hur proportionerna blir. Min Gripen är ca 85% färdigt nu men funderar kommer göra en uppdatering om den senare.

Nice ..  gillar archern. 

jag vill lära mig bygga snygga exteriörer med "vanliga" legobitar. typ tiles och sånt. men samtidigt är jag rädd att de blir skört.  jag gillar när man kan lyfta, känna och ta i grejerna utan att va för rädd att de ska lossna en massa saker.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

SWE

Citat från: mortil skrivet 15 Januari 2017 kl. 19:45
Nice ..  gillar archern. 

jag vill lära mig bygga snygga exteriörer med "vanliga" legobitar. typ tiles och sånt. men samtidigt är jag rädd att de blir skört.  jag gillar när man kan lyfta, känna och ta i grejerna utan att va för rädd att de ska lossna en massa saker.

Tackar. Känns som jag alltid lyckas göra minna byggen överkomplicerade så oturligt nog händer det ibland att utseendet går före hållbarheten (Mina byggen står mest på hyllan). Det gäller att hitta en bra ballans ;)

mortil

Citat från: SWE skrivet 15 Januari 2017 kl. 20:25
Citat från: mortil skrivet 15 Januari 2017 kl. 19:45
Nice ..  gillar archern. 

Tackar. Känns som jag alltid lyckas göra minna byggen överkomplicerade så oturligt nog händer det ibland att utseendet går före hållbarheten (Mina byggen står mest på hyllan). Det gäller att hitta en bra ballans ;)

men de Blir ju snyggt :)  jag försöker alltid hålla mig inom att saker jag bygger ska vara lekbara .speciellt för mig själv men vill även låta andra testa. de tycker jag är skoj. tyvärr får ju exteriören lite slag på fingrarna då och då tack vare detta men jag känner lite att de är helt ok för samma sak händer när Lego själva designar sina set.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

SWE

Citat från: mortil skrivet 15 Januari 2017 kl. 21:13
men de Blir ju snyggt :)  jag försöker alltid hålla mig inom att saker jag bygger ska vara lekbara .speciellt för mig själv men vill även låta andra testa. de tycker jag är skoj. tyvärr får ju exteriören lite slag på fingrarna då och då tack vare detta men jag känner lite att de är helt ok för samma sak händer när Lego själva designar sina set.

Själv vågar jag inte låta någon annan röra byggena haha ::). Är alltid något som trillar av. Speciellt en interior kan vara svårt att göra om man behöver plats för en hållbar konstruktion men en interior är ju inte alltid super viktigt.

SWE

Dags att återuppliva tråden lite. Tre nya byggen är fotade och ska redigeras innan jag lägger upp dem. Jag tänker inte spara byggena vilket jag gjorde tidigare utan kommer riva med så fort delarna behövs till nästa bygga. Även om det hade varit kul att spara ihop till en stor armé kommer jag nu kunna bygga snabbare och större antal modeller. Därmed kommer jag ta emot önskemål på fordon som ni vill att jag ska bygga. Jag kanske även delar med mig av WIP-bilder ifall det önskas  ;)

EDIT: Vet någon hur man tar bort en omröstning?

mortil

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

mortil

Håller på med den i Technic, men det får ta den tid det tar :P   

har tornhus och pipa med laddnings/spotta ut tomhylsor mekaniken färdig
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

SWE

Citat från: mortil skrivet 29 Juni 2017 kl. 22:28
Håller på med den i Technic, men det får ta den tid det tar :P   

har tornhus och pipa med laddnings/spotta ut tomhylsor mekaniken färdig

Din Archer var grym så ska bli kul att se din bkan när den är klar :)