TÄVLING: Miss Gold!? OBS! Senarelagd sluttid!

Startat av Skafte, 17 Juni 2013 kl. 22:13

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Vi vill gärna ge alla chansen att vara med, ett dygn extra kan vi kosta på oss! Kom igen, bygg i helgen!  :)

Nextuz

Citat från: Skafte skrivet 28 Juni 2013 kl. 23:45
Vi vill gärna ge alla chansen att vara med, ett dygn extra kan vi kosta på oss! Kom igen, bygg i helgen!  :)

Pga bussstrejken eller? :P haha

dalle

Under en lång och strapats fylld tid hade Stud Brickheart letat efter guld. Allt längre in i den outforskade vildmarken hade han begett sig i sitt sökande, men ännu hade han inte hittat något endaste korn.
När han nu denna morgon gick ner till bäcken med sin vaskpanna skulle han hitta något som han knappt kunde se i sina vildaste drömmar längre.

Ozp

Här kommer mitt bidrag.
Det förställer två tjuvfiskare som tömmer bottnen på det de kan hitta för att sedan sälja.
Men vad de inte vet är att precis under havsbottnen gömmer sig ett sjunket skepp med en stor skatt.

Här ska guldet placeras.

Fler bilder finns på min Flickr http://www.flickr.com/photos/86394332@N03/sets/72157634386406517/

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Wineyard

Jag antar att man inte får ha något överhäng över 32x32?

Skafte

Nej, det handlar ju mer om idé och utförande än storlek. Inte så lång tid kvar nu! Go go go!

MartinAberg

Riktigt snygga byggen, kommer nog bli en väldigt jämn tävling!

Wineyard

De stackars conquistadorerna kan inte finna sitt guld.

marpe

-Rövarna måste ha flytt upp där. Fort! Efter dem!

Slottets skattkammare var gömd under en lucka i golvet för att lura det rövarband som härjade i skogarna. Enbart ett fåtal förtrogna kände till var guldet fanns. För ett par dagar sen hade en förbipasserande munk välsignat skattkammaren. Hans böner måtte varit tämligen klena med tanke på vad som nu skett.

Hinner knektarna ikapp rövarna? Det återstår att se...

ditat by_marpe, on Flickr

gang by_marpe, on Flickr

ovan by_marpe, on Flickr

Jag har lite extrabilder på Flickr där man lättare kan se att väggarna är platesbyggda med blandade tekniker.

SuperMario

Professor Plattklossning och hans medarbetare försöker hitta en omfattande skatt i en av Egyptens pyramider. De har nyss kommit till en stor kammare efter att ha hittat en lönngång. Men ingen skatt syns i kammaren, bara lite äckliga kryp.. Så, var finns guldet och ädelstenarna?

Skafte

Nu drar sig juryn tillbaka för överläggningar. Vi skall lämna besked under innevarande vecka. Tack till alla som byggt och skickat in!