Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Efter regnen

Startat av Sollan, 31 Maj 2013 kl. 14:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Sollan

Det är nu flera månvarv sedan han for. Det kan inte ta så lång tid att åka till marknaden. Varför kommer han inte?

Regnandet är gudilov över och vårsådden är i jorden. Jag måste ta mig till marknadsplatsen för att få reda på vad som hänt.

Här i träskmarkerna är vägen förstörd och fortfarande översvämmad. Det är bäst att försöka låta bli att bli våt. Nätterna är fortfarande bittert kalla och jag har på mig alla kläder jag äger.

När jag ändå tagit mig ut i snåren är det lika bra att ta middagsrast. Det är blött i markerna så jag kan våga tända en liten eld. Svärdet har jag alltid i beredskap, det är farliga trakter för en ensam kvinna.

Jag hade just börjat ta isär trädet jag byggde till vår-tävlingen när jag började läsa i medeltids CB tråden. Jag blev sugen på att prova formatet och byggde om och lövade på trädet igen. Nästan alla mina gröna bitar gick åt så det blev bara en ruta.

Myko

Snyggt blandat av olika sorters växtlighet!

ametisten

lindyhep

Vilken härlig grönska, Sollan :)

perlan

Härligt grönskande scen! Bra berättelse till den också.

Majkel

snyggt! jag får verkligen känslan av fuktig träskmark efter kraftigt regn.

Anders67

Väldans fint, härlig grönska och att vägen är översvämmad är en kul twist!

marpe

Härlig grönska.  :) Känner igen många växter som lugbulkbitar från förra året.

Record

Mycket snyggt, härligt med så många växter :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Sollan

Tack! Jag gillar växter, det kanske märks :)
Visst är det mycket från förra lugbulken. Jag var mycket nöjd med det urvalet av bitar.

AnneLie67

Härlig grönska! Jättefint bygge!

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Stigge72

Magnus den store

Fint, du gör bra träd. Intressant att se att det håret passar tillsammans med ryggsäcken. Mer än vad jag visste.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

jalex

Härlig! Kul att du har en story också.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter