LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 Januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

swedish_kitsune

Citat från: erik1107 skrivet 27 September 2015 kl. 22:08
Gula riddarborgen och annat från 80-talet. Jag är dock osäker på om det är värt priset.

http://www.blocket.se/uppsala/Retro_lego_62919753.htm?ca=10&w=1

Jag var mycket intresserad och ringde, men hon ville inte sälja den separat så jag skippade den.

Här är en Stena line båt för dom som är intresserade:
http://www.tradera.com/item/180401/241929681/lego-bat-stena-line

jPeMelin

Lego på konkursauktion i Emmaboda och Olofström!

Sök efter "LEGO" för att se objekten.

https://psonlineauktioner.se/auktion/sok/lego/?antal=20

Det kan bli billigt om inte för många ger sig i kast med att bjuda.
Men man måste hämta upp objekten på plats själv! Det är ingen frakt! Och det är någon inköpsavgift, ingen retur mm som gäller. Men för den hugade kan det kanske ge något?

EMMABODA: "Visning sker endast Tisdag 6 /10, Kl: 16,300-17,00
Storgatan 5 / Emmaboda, ingång från parkeringen.
För mer information, kontakta Stfean Engström:
070-3272554"

OLOFSTRÖM: "Visning sker endast på Tisdag 6/10, kl: 14,00-14,30
Östra Storgatan 41 / Olofström. Föranmälan krävs med mail till: stefan.engstrom@psonlineauktioner.se
Senast 2015-10-05, Kl: 20,00
För mer information, ring Stefan Engström: 070-3272554"

Ozp

Huvudfoting

Någon här som använt sig av Trustly - betaltjänsten för Blocket?

Jag tolkar detta som att dom håller pengarna tills dess att man själv hämtat ut varan? Stämmer det?

Isf kan ju den som säljer ändå luras och sicka ett tomt paket. Frågar då jag har svårt att förstå hur detta blir säkert för mig

Tack
/W

swedish_kitsune

Magnus den store

En ask med 6 st cs mf för 34 sek! Var är tidsmaskinen när jag behöver den?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Stigge72

Citat från: Huvudfoting skrivet 04 Oktober 2015 kl. 21:04
Någon här som använt sig av Trustly - betaltjänsten för Blocket?

Jag tolkar detta som att dom håller pengarna tills dess att man själv hämtat ut varan? Stämmer det?

Isf kan ju den som säljer ändå luras och sicka ett tomt paket. Frågar då jag har svårt att förstå hur detta blir säkert för mig

Tack
/W
När jag flyttat pengar till PayPal, så går det via Trustly. Jag tror att det gör det svårare att se exakt varifrån pengarna kommer, så att inte säljaren kan gå in bakvägen och plocka dig på mer pengar.
Eventuellt måste du gå in och bekräfta att du fått det du beställt, men då blir det å andra sidan inte så säkert för säljaren...

swedish_kitsune

Lol 20 lök för en monorail, visst oöppnad men 20 000. Ge mig en brejk.  ;D

Huvudfoting

Hoppas någon här på forumet fick annonsen på 10kg LEGO för 1800 kr. För bland dessa bilder fannns det nämligen en 10179 med kartong och instruktioner.

Annonsen försvan inom en timme och tyvärr kunde man bara maila - annars hade man jnu ringt som en dåre. Skickade mail men fick inget svar

Ja jävlar alltså.....

Skafte

Då kan den inte varit komplett eftersom 10179 väger mer än tio kilo...

Dixipop

Citat från: Huvudfoting skrivet 25 Oktober 2015 kl. 07:41
Hoppas någon här på forumet fick annonsen på 10kg LEGO för 1800 kr. För bland dessa bilder fannns det nämligen en 10179 med kartong och instruktioner.

Annonsen försvan inom en timme och tyvärr kunde man bara maila - annars hade man jnu ringt som en dåre. Skickade mail men fick inget svar

Ja jävlar alltså.....

Det var en bluff. Den som svara ville bara skicka mot att man satte över halva beloppet på Forex Bank... När man bad om att få hämta istället fick man inget svar. Testade man då att svara på annonsen igen då fick man svar direkt. Lurar ugglor i mossen...
Hoppas ingen gick på den!