Swebrick bygger bättre Limo - Byggbeskrivning

Startat av Anders67, 03 April 2013 kl. 02:07

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

o0ger byggde en mycket fin Limo, så vad är inte bättre än att ära denna med en egen byggbeskrivning!
Mer kommer...

o0ger

Wow! Vad fint! Det är en märkligt tillfredsställande känsla att se sin skapelse förvandlas till bygginstruktion.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Ras 74

Du är galen Anders ;) Riktigt snyggt, och grattis oOger!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Vibora

Riktigt snyggt. Bara att inventera bitförrådet och se vad som saknas för att bygga en egen.

Sollan

Jag brukar inte bli sugen på att bygga bilar men det här ser väldigt kul ut!

Nextuz

Stigge72

Anders67

Anders67

o0ger, efter att verkligen plockat isär bilen bit för bit så är jag imponerad över hur den är byggd, mycket fina SNOT lösningar. Gillar extra mycket bladfjädringen på framaxeln, eller vad det är :-)
Hjälp mig att identifiera de fyra bitarna som inte har nummer (fick inte med mig det tilll xls exporten), så jag kan slutföra bitlistan!

Ras 74

Grymt jobbat Anders!

oOgers bil är omöjligt ännu bättre nu när man ser hur limmon
är byggd med.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

o0ger

Verkligen riktigt snygga instruktioner du gör! Såg att du gjorde några olika varianter på inredningen också, perfekt!

Kul att ni även gillar min byggteknik :) Jag älskar att sitta med LDD och vända och vrida på alla bitar tills jag hittar rätt form.

De bitar som saknar nummer borde vara:

2412b, 88811, 2555 och den där spaken kanske inte finns helt i svart men då får man väl kombinera de här två: 4593 + 4592
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Skafte

Jättekul! Nu har jag byggt en på riktigt, med bara motorhuven saknad (på väg från BL...).

I steg 5 skall man sätta fast en 1x1 plate med "tagg" in i hjulupphängningen, men det går inte. Den får helt enkelt inte plats. Bytte ut dem och mellanliggande 1x2 plate mot en 1x4 plate, det gör mycket liten skillnad mot originalet. LDD-bugg?

Superkalle

Jepp, det är en LDD-bugg så vitt jag vet.

Anders67

Uppdatering med rätt bit IDn och ny instruktion på steg 5

Någon som kan förklara varför bit ID 73587 inte finns på BL = växelspaksbit 298c02 - denna bit finns angiven i t.ex. instruktionen för Haunted House (där den finns i svart/svart)

Superkalle

Det verkar blivit något skumt, antingen hos LEGO, eller på BL, eller i LDD.
73587 finns som ett ElementID (DesignID + MaterialID kombination) som du hittat i instruktionerna till Haunted House. Men samtidigt är 73587 enligt LDD DesignID:t för just denna bit.

:o

Detta måste undersökas  8)