Olika tekniker SNOT och dylikt

Startat av MicroByggare, 27 Mars 2013 kl. 17:23

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Citat från: o0ger skrivet 01 Juni 2016 kl. 08:11
Citat från: Joacim skrivet 01 Juni 2016 kl. 07:46
Riktigt snyggt hörn! Blir sugen på att sno den till något framtida bygge. Får jag det?
Det är väl det som är meningen med den här tråden ;)
Precis, SNOT som snott liksom :)

Joacim

Citat från: byStfn skrivet 02 Juni 2016 kl. 18:19
Citat från: o0ger skrivet 01 Juni 2016 kl. 08:11
Citat från: Joacim skrivet 01 Juni 2016 kl. 07:46
Riktigt snyggt hörn! Blir sugen på att sno den till något framtida bygge. Får jag det?
Det är väl det som är meningen med den här tråden ;)
Precis, SNOT som snott liksom :)
:o :P ;D
Smiley maffian slår till

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

janho

Mycket intressant blog. Jag kände inte till den.

Illuwatar

Tackar för tipset - många bra grejer på den sidan... :) <tumme upp>
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

o0ger

Hittade en teknik för att göra en cirkel med en diameter på 11 studs. Kan eventuellt användas för att bygga borgtorn?

11x11 Stud Circle by o0ger, on Flickr

Aetheriabyggare, vilka bitar är runda och har en diameter på 11 studs? ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Såg en liknande nyligen, men mindre. Går det att täcka för springan med exempelvis en 32028.

Lego WIP - Circle technique by Tyler Sky, on Flickr
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Citat från: Magnus den store skrivet 11 Oktober 2016 kl. 20:11
Såg en liknande nyligen, men mindre. Går det att täcka för springan med exempelvis en 32028.
Nej, det får inte plats. Men om man vill kan man sätta plates på undersidan av slopen så att man inte ser in.

Stigge72

Lego WIP - Circle technique by Tyler Sky, on Flickr
Jag tycker att det ser trångt ut med 2x2-plattorna på insidan. Kanske byta ut dem mot 2654?

Magnus den store

Citat från: o0ger skrivet 11 Oktober 2016 kl. 20:18
Nej, det får inte plats. Men om man vill kan man sätta plates på undersidan av slopen så att man inte ser in.
Provade bygga båda varianterna och man kan bara sätta en plate under varannan slope, men då syns fortfarande springan från ett håll.

Citat från: Stigge72 skrivet 12 Oktober 2016 kl. 09:24
Jag tycker att det ser trångt ut med 2x2-plattorna på insidan. Kanske byta ut dem mot 2654?
Jo, trångt är det. Jag vet inte om det är helt legalt. Spelet är obefintlig. Det gör samtidigt att det i det närmaste är en likvinklig pentagon.

o0ger

Vet inte så mycket om korsningar för järnväg, men jag tyckte att detta verkade ganska smart:

Train Track Crossover Ver2 by Miro Dudas, on Flickr

Peter S

Citat från: o0ger skrivet 08 December 2016 kl. 09:59
Vet inte så mycket om korsningar för järnväg, men jag tyckte att detta verkade ganska smart:

Train Track Crossover Ver2 by Miro Dudas, on Flickr
Det ser ju bra ut på bild, men vad händer när den lilla 1x1-hörnpanelen börjas rotera? Tror man måste hitta ett system med flera fästpunkter för att det ska bli stabilt. Och det verkar också kräva en upphöjd bana för att fungera...

o0ger

Hörnpanelen ser ut att sitta med ena kanten mot rälsen, men visst har du en poäng.

Kan inte någon test-bygga! :)

Magnus den store

Citat från: Peter S skrivet 08 December 2016 kl. 10:16
Det ser ju bra ut på bild, men vad händer när den lilla 1x1-hörnpanelen börjas rotera? Tror man måste hitta ett system med flera fästpunkter för att det ska bli stabilt. Och det verkar också kräva en upphöjd bana för att fungera...

Borde gå att lösa med 91501. Finns dock inte i dbg.