Hjälp en nybörjare med ett medeltida slott!

Startat av KizzE, 24 Mars 2013 kl. 20:11

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Citat från: stigge72 skrivet 25 Mars 2013 kl. 18:24
Det var ett tag sedan vi hade borgtävling i forumet, eller vad säger Admin? ;)

Admin brukar väl sällan hålla tävlingar?
men den här gången verkar han ha något på g.. dra ett PM till Nextuz och be honom kicka igång Swebrick kan sponsra med ett pris

Citat från: KizzE skrivet 25 Mars 2013 kl. 22:34
Snabb fråga gott folk.. Tack =)

Bör väl vara billigare att bygga set genom att köpa delarna löst? Right?

Nja inte alltid, kanske om det är ett dyrt set som är svårt att få tag på men annars tveksamt.. dom som partar ut vill ju ha någon för besväret om man nu hittar alla bitarna på samma ställe..

?

Vibora

När får vi se era 8x8 borgar?  ;) Jag blev inspirerad och byggde en ikväll också. Kanske kan posta några bilder senare. Eller ska man hålla sig till en eventuell tävling?

malmen

Jag kan lägga upp min ikväll, måste ju ändå riva den eftersom den inte passar in i tävlingen som kom upp :P

mechamike

Var väl tur att den inte passa till tävlingen , "övning ger färdighet "brukar det ju heta, så nästa borg lär ju bli ännu grymmare än den du kommer visa upp ikväll :D
?

Vibora

Här kommer några (dåliga) bilder på min 8x8-borg, eftersom den inte heller kvalificerade sig för tävlingen.

Silence101

Se där ja. Det blev ju bra trots det lilla formatet. Nu får du gå upp en storlek (tävlingen)
Jag gillar flaggorna  :)
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Gideon

Citat från: Vibora skrivet 28 Mars 2013 kl. 08:49
Här kommer några (dåliga) bilder på min 8x8-borg, eftersom den inte heller kvalificerade sig för tävlingen.
Snyggt microskale-bygge!
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

malmen

Här är mitt 8x8-bygge. Något felaktiga proportioner kanske, enorma flaggor har de skaffat sig i den här borgen iaf :D

KizzE

Var väl jävlen rent vad ni var duktiga då!

Mitt ser ut som jag vet inte vad :P

Nextuz

KizzE

Citat från: Nextuz skrivet 28 Mars 2013 kl. 21:03
Kom igen nu :D

Bygg till vår tävling :D

Behöver bitar :P

Något pris i tävlingen? Eller det kanske ni aldrig har i era tävlingar?

malmen

Citat från: KizzE skrivet 28 Mars 2013 kl. 21:07

Tävlingen är ju till slutet av April så du ska kunna få hem bitar, så sätt igång och bygg med fel färger så du vet vad du ska köpa från BL ;)

KizzE

Citat från: malmen skrivet 28 Mars 2013 kl. 21:32

Tävlingen är ju till slutet av April så du ska kunna få hem bitar, så sätt igång och bygg med fel färger så du vet vad du ska köpa från BL ;)

Haha har ju knappt bitar till att bygga i fel färger ens!
Jag har mest Set =) Och dom är ju redan byggda ;)

Malmen, sjukt nöjd jag blev med flygplanet jag köpte här om dagen (4209), var skoj som attans att bygga något lite större för en gångs skull också =)

malmen

Citat från: KizzE skrivet 28 Mars 2013 kl. 21:54Haha har ju knappt bitar till att bygga i fel färger ens!
Jag har mest Set =) Och dom är ju redan byggda ;)

Malmen, sjukt nöjd jag blev med flygplanet jag köpte här om dagen (4209), var skoj som attans att bygga något lite större för en gångs skull också =)
Riv dina set då ;)
Gött att du blev nöjd, bara att forsätta på inslagen bana nu ju! Själv ska jag hålla mig undan att köpa en massa smågrejer tills jag kan köpa (:

marpe

Behöver bitar  :P

Har jag förstått det rätt?
Du började med att vilja bygga något med 100 000 bitar. Fortsatte med att vilja veta vilken av två 20-packar med begagnade bitar du skulle köpa från Tradera. Och nu tar det emot att beställa bitar till en tävling på 8x8?
Jag tror att jag missar något.