[ALLTID PÅGÅENDE!] Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 Mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Roger Brickjet

Citat från: krakfot skrivet 23 Maj 2013 kl. 23:15
Inga barnlåtar... om än lite barnsligt naiva
Ja, jag tar tillbaka det...googlade mig fram till låten om "apelsiners känslor", den hade jag hört och den var väldigt mycket bättre än jag mindes! Skivan snurrar i Spotify nu :)

krakfot

Citat från: Roger Brickjet skrivet 24 Maj 2013 kl. 01:25
...googlade mig fram till låten om "apelsiners känslor", den hade jag hört och den var väldigt mycket bättre än jag mindes! Skivan snurrar i Spotify nu :)

Det är väl det som är meningen med denna tråd att man skall få hitta tillbaka till musik som man glömt eller aldrig upptäckt. Det är lite av ett missräknande att ingen kommer ihåg denna musik idag även om Brickjet nu hittat tillbaka till den ;). Sångerskan delar nästan namn med en indiangrupp i sydamerika och gruppen har nästan samma namn som efternamnet på en av våra mest hyllade rocksångare som i år har avskedsföreställning. Låttitel? ja vad gör huvudpersonerna på bilden... Den arga skrikande grannen som bankar i väggen och tanten som hänger tvätt, fotbollsplanen som brinner hör till låttexten.

krakfot

Ok, jag får väl sänka svårighetsgraden ytterligare... När gruppen splittrades så fortsatte fröken Ullén på egen fot och kom 1998 hon ut med sitt första soloalbum "nu ännu bättre" men då under sitt förnamn som artistnamn, denna skiva följdes sedan upp av "mat, luft + kärlek" 2002. (nu skall väl någon kunna googla fram svaret? glöm inte att leta upp låtarna på spotify och lyssna på de underbara texterna.

marpe

William
Se på TV

Incka Ullén

krakfot

...Grannen bankar till och skriker, hela fotbollsplanen brinner, varma tanter hänger tvätt, allting käns helt enkelt rätt.... så klar det är Incka och hennes Williams.

marpe

Fint. Den satt långt inne. Jag har en vinjett fotograferad och klar. Jag lägger upp den imorgon bitti så att  de morgonpigga har något att klura på.

marpe

shutter

jag har ingen aning men en underbar vinjett. ger en helt surrealistisk känsla att blanda MF med DUPLO.

marpe

Tack Shutter :)
Jag blev riktigt glad.

ByggareDan

Var först inne på någonting av Kenneth and the knutters men mitt önsketänkande/långskott på denna lilla skapelse får helt sonika bli:
Mopededen (av Östen Eriksson) med gruppen Östen med resten, men även Iggesundsgänget och säkert andra artister.

/ByggareDan

marpe

Nix. Inte mopededen. Försök igen.  :)

ByggareDan

Kanske gruppen Black Rebel Motorcycle Club  med låten Done all wrong

/ByggareDan

marpe

Citat från: ByggareDan skrivet 25 Maj 2013 kl. 19:13
Kanske gruppen Black Rebel Motorcycle Club  med låten Done all wrong
Nix. Inte soundtracket till New moon, men det var en fin låt.

Det är verkligen roligt när det kommer gissningar. Tack för att du gissar.  :)

shutter

Kan det vara en barnsång? Tänker på t.ex. Moje?
:D

marpe

Moje?
Moje fick mig att minnas barnprogrammet Misse och Mojje, fast jag antar att du menade något annat? Tyvärr inte Moje. Gissa igen  :)