[ALLTID PÅGÅENDE!] Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 Mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

ByggareDan

Här kommer en ( troligtvis felaktig) gissning:
Lasse Stefanz med låten Hus, hund och en man

Tyckte textsnutten nästan passade fast kanske inte som du tänkt.

Hon hade hus, hund och en man
Den mänskliga faktorn
kan fela ibland
Vad var det som hände
Det skulle inte bli någon
månskensromans

Vilket elände

/ByggareDan

krakfot

den var riktigt bra ;) tyvärr är mitt tänkta svar mkt enklare än så.

marpe

Ser vi möjligen en liten dans?

Låt: Visa vid midsommartid.
av Håkan Norlén och texten av Rune Lindström.
Skiva: För syndskarn och dygdeljus.

"Du lindar av olvon en midsommarkrans
och hänger den om ditt hår.
Du skrattar åt mångubbens benvita glans,
som högt över tallen står.
I natt skall du dansa vid Svartrama tjärn i långdans,
i språngdans på glödande järn.
I natt är du bjuden av dimman till dans,
där Ull-Stina, Kull-Lina går."

ByggareDan

Kom och tänka på när man som ung sisådär i mitten av 90talet och såg nåt nytt band som tydligen hette Kent med nåt ylande om att När det blåser på månen tror detta var på Slåttervallen i Gårdskär. (Kan även ha vart i Furuviksparken )
Tror ingen av dom som var där var för Kent, man var helt enkelt där för att hångla i buskarna och dricka oskattat brännvin.  :-[  :o

/ByggareDan

krakfot

ByggareDan

Kan det vara så enkelt som Dansa hela natten (av Keith Almgren) med bandet Black Jack (från filmen Black Jack)

/ByggareDan

krakfot

Nu vill jag ge en ledtråd... men reglerna säger ju att jag måste vänta en stund till... men inget rätt svar ännu.

ByggareDan

Snart tar mina gissningar slut men kanske ABBA med Gimme! Gimme! Gimme! (A man after midnight)

/ByggareDan

lindyhep

Tror inte på min gissning men slänger ur mig - Skuggor i skymningen - Dan Hylander.

krakfot

Jag tror ni lurades lite av att jag frågade efter ett svenskt band. Bandet är svenskt men framför sina låtar mest på engelska. De har varit aktiva under över 35 år. Höjdpunkterna var nog sent 70tal tidigt 80-tal men just denna låt är faktiskt tidigt 90-tal och innebar en liten nystart för bandet.

ByggareDan

Efter gissning på A så kommer B så ja klämmer i med  Boppers med Kissing in the moonlight

/ByggareDan

krakfot

Se där ja. svårare än så var det inte....

ByggareDan

Vart kanske lite många gissningar från min sida denna gång (2/3 av gissningarna) men skam den som ger sig  :)

Här kommer mitt bidrag och som vanligt artist och låttitel.

/ByggareDan

Stigge72

Den är ju solklar! Tyvärr hinner jag inte det jag måste om jag gissar rätt, så jag låter bli. :)

ByggareDan

Oj var den så lätt, trodde att den var bortglömd bland folk överlag, men nu får någon annan den tydligen solklara (enligt Stigge72) chansen.

/ByggareDan