Vinjett-stafett - Historiska händelser

Startat av Kvarnbacka, 27 Januari 2013 kl. 15:34

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

krakfot

Kan ni inte er kristendomshistoria? Husbonden kommer hem och ser att barnet är borta och hunden är full av blod, så han tar livet av hunden i ren ilska, men precis när hunden dör så hör han barnet skrika och brevid barnet ligger en död orm som hunden dödat för att skydda barnet... men vad hette hunden?

Gideon

Läste rätt svar på Wikipedia för flera dagar sen, men kan inte gissa eftersom jag inte kommer ha möjlighet att bygga en ny vinjett i tid :P
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

krakfot

ingen annan som vill söka på wikipedia?

andli

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

krakfot

Rätt så klart och historien utspelar sig på 1300tal tror man

andli

Sorry!!

Men här kommer mitt bidrag, jag söker en person och dennes främsta(?) uppfinning, bakgrunden är en led(!?)tråd :)

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

andli

bjomark77

Har egentligen inte tid att bygga något.

Men gissar på:
Nikola Tesla

Växelströmsmotorn är väl en av hans viktigaste uppfinningar.

Bakgrund: Teslaspole

andli

bjomark77

Fick bli en snabbvariant.

Vad & när är det?

andli

Luftskeppet Hindenburg fattar eld den 6 maj 1937 i Lakehurts.

andli

Dagarna går fort såhär på sommaren!

Datum och träd

Ozp

Jag gissar på fällningen av tv-eken utanför tvhuset i Stockholm den 25 november 2011