Mycket opretentiös nano-byggtävling...

Startat av AndersI, 05 December 2012 kl. 14:15

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

Citat från: AndersI skrivet 10 December 2012 kl. 15:41Det vore någonting att anfalla CB Tie Fighter basen med  ;D

Kom hit och hjälp till att bygga!!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

sweMezza

Sista granen i skogen! Tre bitar.

lindyhep

Citat från: AndersI skrivet 10 December 2012 kl. 11:54
@stigge: Helsnygg! I kväll ska jag bygga julkärve och fåglar - vem fixar ett fågelmatbord i samma skala?

Kan det här vara samma skala ungefär?

Jag vet att fotot är kasst.
Och bitarna fick bli den färg jag hittade..... (opretentiös var ordet, sa Bull)
Räknas gångjärnen som en eller två bitar? Är det två bitar innehåller bygget 19 bitar och om det är en så blir det 17. Inkl. marken.

Skafte

Citat från: sweMezza skrivet 11 December 2012 kl. 00:06

ÄNTLIGEN!

Ser ni vad det är, mina damer och hägrar? En sweMezza-MOC! Och vilket mästerverk sen! Hatten av, nu kan vi sluta jäklas med honom och istället hitta på tråkiga namn på Mykos Etherprice. USS Rumplestilskin och sånt.

Ursäkta att jag trollar den här trevliga tävlingstråden, men vi har just bevittnat Swebrick-historia.

Stigge72

Citat från: Skafte skrivet 11 December 2012 kl. 07:40

ÄNTLIGEN!
\o/
Snygg gran SweMezza!

Jag gillar Lindyheps fågelbord också. Ungefär samma skala, skulle jag säga.
Föredelen med att inte använda gångjärn är att man slipper fundera på hur många bitar de är. ;) (Men vissa saker är lättare att göra utan också...)

Nextuz

Ras 74

Citat från: Nextuz skrivet 11 December 2012 kl. 08:44Vart är julgransljusen? :P

Julgranar står inte i skogen fullt utsmyckade, eller?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Nextuz

AndersI

Ha! Jag fick sweMezza att visa upp en MOC!  ;D

Citat från: lindyhep
Räknas gångjärnen som en eller två bitar?

Jag argumenterar gärna för att räkna dem som en bit när de används som gångjärn/vinkel. Men det innebär inte att de blir 1/2 bit om de används som hand med fingrar   :)

Det är inte så allvarligt det här...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Jonsson

Alltså den där granen blir ju svårslagen och jag gillar verkligen lindyheps fågelbord!

Blev en frukos-moc idag också. Tar med mig en termos med glögg och en lusselängd/bulle till jobbet... ;)

8 bitar.

Äsch...så kass bild, får fixa en bättre ikväll.. :-\

marpe

Tre tulpaner till min fru. :)

5 bitar. Den finns även i en reducerad version. Jag byggde den redan första tävlingsdagen, men fotograferade inte förrän nu.

AndersI

Gillar tulpanerna! Och glöggen med, för den delen.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Gray

Mitt bidrag, ett flygande tefat i klassisk 50-talsstil. Har byggt den på riktigt också (fast med vita bitar då jag inte hade den stora parabolen i ljusgrått), men det var så svårt att få till någon vettigt bildkvalitet så det får bli en LDD-screenshot istället.

8 bitar.

krakfot

Jag har ju tidigare byggt ATATar men man kan väl visa upp dem ändå ;)

Med många bitar...

fortfarande många men färre...

och

Jag ber om ursäkt om någon annan har gjort liknande saker, det är ju ett vanligt motiv minst sagt...