Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Gothia Castle del 1

Startat av de Gothia, 02 September 2012 kl. 20:13

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Snyggt!
Som andra före mig, ser jag fram emot fortsättningen.

AndersI

Det är svårt att tillföra något nytt till kommentarerna. Det är snyggt (om än lite mycket släta grå väggar, men de är väl tänkta att ansluta till resten av borgen?). Det jag framför allt gillar är blandningen av sten och trä (och växtligheten, förstås).
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Selander

marpe

Citat från: de Gothia skrivet 02 September 2012 kl. 20:13
Synpunkter tas gärna emot!
Jag kompletterar tidigare postat beröm med ett förbättringsförslag. Bild 3. Valvet. När du tog bort bakgrunden i Photoshop försvann även delar av legobitar. Detta syns tydligast i valvet ovanför ryttarna och på cheeseslope längst upp till vänster.  :)

Carl T

Citat från: Myko skrivet 03 September 2012 kl. 09:51
Citat från: marpe skrivet 03 September 2012 kl. 09:05
Vem gör Gothia Cup;)

Är det nån sorts skyddsutrustning?

Måtte vi slippa se den! ::)

OnT: Snyggt som alltid, de Gothia! Jag gillar särskilt de grå huvudena med 1x1 round tile. Och hönsen - de ger rätt känsla. Någon borde ge dig några hundra tusen bitar och utrymme till en permanent utställning.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

styrbjörn

Citat från: Carl T skrivet 03 September 2012 kl. 16:46
Citat från: Myko skrivet 03 September 2012 kl. 09:51
Citat från: marpe skrivet 03 September 2012 kl. 09:05
Vem gör Gothia Cup;)

Är det nån sorts skyddsutrustning?

Måtte vi slippa se den! ::)

OnT: Snyggt som alltid, de Gothia! Jag gillar särskilt de grå huvudena med 1x1 round tile. Och hönsen - de ger rätt känsla. Någon borde ge dig några hundra tusen bitar och utrymme till en permanent utställning.

Haha! Det är klart nån borde göra!
Vill också ha höns >:(

Odidoma

Snyggt, som alltid. Jag håller precis på att avsluta ett borgbygge men nu blev jag väldigt sugen på att ändra massor med saker, osäker på om jag orkar men jag ska absolut lägga dem här bilderna i min inspirations/kopiera mapp!

de Gothia

Oj så många fina kommentarer jag fått! Tack!

Svarar på lite frågor och synpunkter

Mikael; nej ingen vallgrav kommer finnas kring borgen.

Magnus; ja det har du rätt i! Ska bygga en eller två brick högre till nästa del!

Marpe! Opps! :-[ såg det först när du sagt till! Gillar att ni kollar så mycket p bilderna så att ni märker såna saker! :)

Odidoma: Kul att du också bygger! Ska bli kul att se vad du kommer fram med! Hedrande att få vara med i din inspirationsmapp! :)

Återigen, tack för alla fina ord!

Gideon

Mycket fint bygge! Gillar särskilt tornet med "fågelboet" :)
Tycker också att det är härligt att se att man med en fokuserad insats kan skapa känslan av en mäktig borg, jag har lätt att tänka i termer av hela borgen på en gång och falla pladask utan att det blir nåt alls...
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Wineyard

Väldigt snyggt! Jag gillar att du använder dig av asymmetri, vilket gör ex tornen lite mer unika. Väntar spänt på nästa del!
Några petitesser:
-Jag tycker att 2431pb243 skär sig lite med de andra bruna tilesen.
- På något sätt får jag inte ihop 98283 och 2877 i muren, tycker nästan du borde välja en av dem.
- Sen borde väll inte tornet med trähuv (eller vad man nu ska kalla det) ha sten på "insidan" utan trä. (man ser bäst på din flickrbild http://www.flickr.com/photos/67716994@N06/7914999516/in/photostream/)
Men det är mest smaksaker, tycker att bygget är super i övrigt!

Myko

Citat från: Wineyard skrivet 04 September 2012 kl. 20:26
- På något sätt får jag inte ihop 98283 och 2877 i muren, tycker nästan du borde välja en av dem.

Jag tycker 2877 ska bort i så fall, den ser modern ut.

Gideon

Citat från: Wineyard skrivet 04 September 2012 kl. 20:26
- Sen borde väll inte tornet med trähuv (eller vad man nu ska kalla det) ha sten på "insidan" utan trä.
Jag är inte säker på att jag håller med, ofta byggde man ju på träkonstruktioner på torn och murar av sten.
Men i så fall borde kanske det grå ha tinnar på samma sätt som muren/det andra tornet?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Svartkrut

wow. Snyggt! Jag gillar särskilt insidan som sjuder av liv.  :)

bellis

Ras 74

Snyggt bygge som vanligt. Jag undrade lite varför du hade gjort en så hög "basplatta".
Så undrade någon om du skulle göra en vallgrav, och det kändes rimligt.
Men sen sa du att det inte var så, så min fråga kvarstår. Varför så hög "basplatta".

Du nämnde också något om inte tillräckligt med bitar till dina byggen.
River du imellan dina olika byggen?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.