Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Star Wars 2013

Startat av Skafte, 26 Augusti 2012 kl. 10:25

Föregående ämne - Nästa ämne

ByggareDan

Enligt skavileka.se ska dom få hem 8 nya SW set den 29Maj det är från till

Svårt att veta om deras priser är bra eller dåliga då det inte finns så många andra svenska sidor att jmf. med., + att Star W. inte riktigt har fångat mitt intresse.

/ByggareDan

Stigge72

Citat från: Skafte skrivet 22 Maj 2013 kl. 10:27
Citat från: shiftaltcmd skrivet 22 Maj 2013 kl. 10:05
Citat från: Skafte skrivet 04 Maj 2013 kl. 07:22
Hans Olof

Är det rättstavningen som spökar  :)

Nä, det var Svenska MAD som för 30 eller så år sedan hade en SW-grej där Han Solo hette Hans Olof. Luke var Ludde Skypromenad om jag minns rätt...
Sjärnornas Krog, ja. :)
Och Obi-Wan hette Oobie-Doobie von Kenoobi, eller något liknande...

Myko

Tie Fighter

Såja nu snackar vi Ewok village!

Anders67

Woooah, nu snackar vi, va kul!

KalleMannen83

http://www.thebrickfan.com/lego-star-wars-ewok-village-10236-officially-announced/

Här är riktigt fina bilder på setet för er alla att kolla på.

Det är fantastiskt att de äntligen bygger mer miljöer i SW istället för alla dessa evinnerliga skepp ständigt och jämnt.. kanske jag som är lite barnslig men jag föredrar riktiga miljöer med massa minifigurer istället för t.ex den senaste x-wingen som bara är en modell.

Jag tycker det ser fantastiskt ut, precis som Orthanc i Lord of the rings :)

KalleMannen83

http://www.flickr.com/photos/tormentalous/8910805564/

DÄR pratar vi hur Luke Skywalker ska se ut i Return of the Jedi!

Skrytsson

Citat från: KalleMannen83 skrivet 01 Juni 2013 kl. 12:29
http://www.thebrickfan.com/lego-star-wars-ewok-village-10236-officially-announced/

Här är riktigt fina bilder på setet för er alla att kolla på.

Det är fantastiskt att de äntligen bygger mer miljöer i SW istället för alla dessa evinnerliga skepp ständigt och jämnt.. kanske jag som är lite barnslig men jag föredrar riktiga miljöer med massa minifigurer istället för t.ex den senaste x-wingen som bara är en modell.

Jag tycker det ser fantastiskt ut, precis som Orthanc i Lord of the rings :)

Instämmer. Fantastisk miljö, och vilka otroligt välgjorda nya figurer, speciellt ewokerna. Detta måste vara ett av de bästa SW-setet som släppts.

Kul att se också att LEGO rör sig längre och längre bort från de stora specialbyggda klossarna, om detta set släppts för 5-10 år sen hade vi inte haft en brick-byggd hängbro utan 2549.

dalle

Tycker att det är fantastiskt att se SW miljöer som set. Mycket snyggt bygge. Men det kostar också.

Jesperallen

Första gången jag själv känner för att köpa och bygga star wars, ser riktigt fint ut. Några figs verkar det ju  följa med också...

swestar

Mycket,MYCKET stiligt set med många fina detaljer. :)

Citat från: Skrytsson skrivet 01 Juni 2013 kl. 13:32
Kul att se också att LEGO rör sig längre och längre bort från de stora specialbyggda klossarna, om detta set släppts för 5-10 år sen hade vi inte haft en brick-byggd hängbro utan 2549.
Kan bara hålla med  Skrytsson på denna punkt
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Magnus den store

Vid första anblicken verkar det vara ett välbyggt set och jag vill ha. Dock är frågan om jag behöver. Jag får det till 17 mf och det hör inte direkt till vanligheten.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Etzel

Ojojoj, värsta snygga settet! :D Äntligen lite Star Wars som ser intressant ut, skulle inte ha något emot att skaffa detta (även om plånboken skulle trilskas lite).

lindyhep

Jag kan ju bara hålla med er alla. Ser verkligen trevligt ut. Även jag blev lite sugen på det här.

Skafte

Det blir ju ett par hyllor till på utställningen i Norrköping i alla fall...  ::)

Härligt set! Men stackars Chewbacca som aldrig får en uppdatering.