Klossboda järnvägsstation

Startat av Selander, 13 Juli 2012 kl. 21:20

Föregående ämne - Nästa ämne

Woodpicker

Du är inte bara en "jäkel" på att bygga tåg, utan även en "jäkel" på att bygga stationer med! ;)
Mycket fina detaljer som helheten perfekt. Golvet i stationen är ju en klar favorit del!
Bra klossat!!  ;D
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

janimakaj

kan bara instämma på de övriga. mycket snyggt och en typisk svensk småstadsstation.  :D
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Magnus den store

Känns som Sverige. Byggnader, tåg, perronger ser bra ut. Smådetaljer som papperskorgar och lastpallar lyfter mocen. Området mellan spåren skulle jag föredra om det var grusigare och rabatten hade gärna fått lite mer grönska.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

de Gothia

Har tänkt kommentera det här mästerverket men inte hunnit!

Gud vad snyggt! Utan tvekan mitt favoritbygge i stad temat! Så mycjet snygga detaljer du har lagt till som pallar tex! Tyckte först att det var lite mycket "döda" ytor men insåg sen att så ser det ju ut i vår asfalts-värld!

Tågstationen var verkligen snygg med de nya bitarna! Hur många såna gick det åt för att bygga den? Hur är den snygga skorstenen fastsatt på taket?

Mitt enda minus är att det här bygget förtjänar en bättre bakgrund! Fotot är supersnyggt och det skulle vara så mycket bättre med en vit bakgrund. (inget fel på dina gardiner alltså ;))

Stigge72

Snygga hus.
Känns som att det mesta redan sagts... så jag håller bara med. :)

Selander

Citat från: de Gothia skrivet 15 Juli 2012 kl. 12:02
Tågstationen var verkligen snygg med de nya bitarna! Hur många såna gick det åt för att bygga den? Hur är den snygga skorstenen fastsatt på taket?

Mitt enda minus är att det här bygget förtjänar en bättre bakgrund! Fotot är supersnyggt och det skulle vara så mycket bättre med en vit bakgrund. (inget fel på dina gardiner alltså ;))

Tack alla för positiva kommentarer !

@de Gothia:
Fotot blev ett "hastverk" - och skulle mått bra av mer omsorgsfull bakgrund.
Utan "bulken" hade bygget aldrig gått att realisera, så stort tack till föreningen för denna fina möjlighet.
Vet inte hur många tegelbitar det blev, men påsen med bitar är bra mycket tunnare nu  :P

Skorstenen är byggd upp&ner med slopes 50746 och 2555 som håller fast den med en 4095.
Se bild nedan.

mania_c

Så vackert! Lite "Stinsen Brinner" känsla över det hela :) Blev väldigt sugen på lite lego-tåg nu!

Kwagge

Första sidan på Eurobricks!!!

;D

de Gothia

Snyggt jobbat med första sidan på EB!

Tack för hjälpen med tekniken. hade jag aldrig kommit på annars! :)

Larry Lars

mycket snyggt med många trevliga detaljer. Dock tycker jag att byggen som detta förlorar en hel del på att byggas direkt på standradbasplatta med synliga knoppar hela vägen. Det behövs inte mycket på höjden för att få variation på höjd och ytstruktur.

Mästerligt hur som helst, och riktigt roligt att se hur lyckat det kan bli med den lilla tegelbiten i så stor mängd.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Superkalle

Pinsamt - jag missade denna tråd och läste om bygget på EB's framsida (grattis föresten). Men nu när jag hittat hit kan jag bara säga: riktigt jädra nice - toppklass kort och gott. Hoppas du kommer till Swebrick-eventet och hoppas du tar med denna MOC!

Skrytsson

Riktigt snyggt! Välförtjänt framsida på EB!

swestar

Grymt snyggt byggt med "tegelbiten!" och Grattis för frontpage på EB  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

styrbjörn

Teabox

Snyggt. Bra val av färger :)

Känns som det är dags att uppdatera förstasidan ;)