Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Mech_Bay

Startat av swestar, 09 Juni 2012 kl. 20:11

Föregående ämne - Nästa ämne

jalex

Riktigt snyggt! Fascinerad av alla detaljer du byggt in. En undran bara - jag ser att du byggt bakgrunden diagonalt med brickor. Vad kommer det sig att du byggt det så?
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

swestar

Citat från: Jesperallen skrivet 11 Juni 2012 kl. 06:58
Citat från: shutter skrivet 11 Juni 2012 kl. 06:33
.....gillar att dörren går att öppna på diagonalen.

Har också tittat en del på dörren, gillar den konstruktionslösningen skarpt!
Tackar, Hade bestämt mig innan bygget började att jag skulle ha sådana dörrar fast utan "tiles". Dom kom till under bygget.

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 11 Juni 2012 kl. 08:21
Gillar speciellt den "klena" arbetsarmen (vad är den ringformade delen för kloss?).
Är det dom gula du menar så är det denna bit 4265c

Citat från: AndersI skrivet 11 Juni 2012 kl. 09:45
Ser väldigt 'tekniskt' ut - snyggt. Håller med andra om att mechan försvinner lite grand.

En sak jag funderar på är hur gubbarna kommer åt att göra saker lite högre upp på mechan? Jag saknar sky lift, byggställning eller liknande.

Jag antar att du sett Eric Sophie's alla mechbay:er? http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=796673, gå upp, upp

"mechan försvinner lite grand" kanske med mening, kanske inte ;)

Har en färdig sky lift sedan förut som jag tänkte modda lite och ta med, men kände ganska fort att det skulle bli ganska "grötigt" på korten.(Då skall du veta att jag förlängt "bayen" flera gånger för att  få allt att passa, höjden har också justerats. Så vad göra? ahhh robot-armen föddes. Ville få känslan av att armen skulle komma åt varje skrymsle och vrå på mechen så det inte behövdes någon sky-lift, plus att den inte skulle ta upp så mycket yta. Kollar du uppe i högra hörnet så ser du (lite diffust på korten) verktyg till robot-armen :)

Visst har jag sett Eric Sophie's skapelser :)

Citat från: jalex skrivet 11 Juni 2012 kl. 10:36
jag ser att du byggt bakgrunden diagonalt med brickor. Vad kommer det sig att du byggt det så?

Förstår inte riktigt vad du menar ???
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

jalex

Citat
Citat från: jalex skrivet 11 Juni 2012 kl. 10:36
jag ser att du byggt bakgrunden diagonalt med brickor. Vad kommer det sig att du byggt det så?

Förstår inte riktigt vad du menar ???

Jag tänker på väggen, de grå brickorna är byggda diagonalt. Men kollade inte tillräckligt noga förut, ser nu att det är ju för att få dit den gul-svarta diagonala "remsan". :) Snyggt!
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Tobbe Arnesson

Citat från: swestar skrivet 11 Juni 2012 kl. 20:21
Gillar speciellt den "klena" arbetsarmen (vad är den ringformade delen för kloss?).

Nä, den svarta ringen nära änden - men jag kom på att det är högtryckstvätten från hazmat-gubben.
Blogg: Robotkampen

swestar

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 11 Juni 2012 kl. 22:24
Citat från: swestar skrivet 11 Juni 2012 kl. 20:21

Nä, den svarta ringen nära änden - men jag kom på att det är högtryckstvätten från hazmat-gubben.
Stämmer :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram