Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

darthemil83

Barndomens heliga graal byggdes ikväll. Hittade det på marketplace för ett tag sedan plus många andra set ifrån den tiden. Men detta var den bästa leksaken när det begav sig. Allt är i nyskick. Det var en fröjd att bygga den Igen. Senast var nog 1993 för min del.🏰🖤⚔️

danielbrrssn

Wolcker

Citat från: darthemil83 skrivet 09 September 2023 kl. 23:08Barndomens heliga graal byggdes ikväll. Hittade det på marketplace för ett tag sedan plus många andra set ifrån den tiden. Men detta var den bästa leksaken när det begav sig. Allt är i nyskick. Det var en fröjd att bygga den Igen. Senast var nog 1993 för min del.🏰🖤⚔️

Tycker att man känner igen den, 6086 hade man ju när man var liten =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

janhansson

Jag fick hem en låda begagnade klossar idag - köpta över Tradera. Jag hade bland annat sett att de stora dörrarna till 1581-2 (Arlabilen) fanns med. Jag letade ett tag, och lyckades hitta allt utom föraren, en rund svart 2x2 plate 4032, en vit 1x4 plate 3710 och sju vita "mjölkflaskor" 4589
Jag funderar på att leta rätt på förarfiguren utan Arla-klistermärke (med blir nog för svårt). Mjölkflaskorna blir enklare, även om de inte producerats sedan 2010 så fanns de i många set.

arlabil1.jpg

arlabil2.jpg

Jesperrydhog

Idag har jag varit och köpt Lego Dreamzzz set .

MrUzagi

Byggde klart Hogwarts nummer två igår. Utan stickers.
H1.jpg

Här tillsammans med det jag byggde november 2021. Med stickers.
H2.jpg

Eriol

Citat från: MrUzagi skrivet 22 September 2023 kl. 17:31Byggde klart Hogwarts nummer två igår. Utan stickers.
H1.jpg

Här tillsammans med det jag byggde november 2021. Med stickers.
H2.jpg

Fattar som vanligt ingenting av Harry Potter, men båda är alltså den största versionen av slottet från 2018? Och "utan stickers" eftersom du tänker riva och göra något annat med bitarna sen, tex bygga väggar även på baksidan..?

MrUzagi

Citat från: Eriol skrivet 23 September 2023 kl. 18:06Fattar som vanligt ingenting av Harry Potter, men båda är alltså den största versionen av slottet från 2018? Och "utan stickers" eftersom du tänker riva och göra något annat med bitarna sen, tex bygga väggar även på baksidan..?
Präxis. Jag ska riva det ena och använda bitarna för att expandera det andra. Varför bygga det om man ska riva det på en gång? För jag gillar att bygga set. 8)
Den långsiktiga planen är att bygga ut det till ungefär femdubbla storleken enligt samma stil som Ryan Kroboth publicerade på Reddit för några år sedan. Målet är att vara klar med den senast till Swebricks utställning i vår.

När jag kommit lite längre kanske det blir en WIP post för att hålla blåslampan mer levande också. :)

Anders67

Byggde SW Spider Tank

Figurerna är fina men spidertank är rätt tråkigt bygge där 6 ben är repititivt byggen - ser bättre ut på bild än i verkligheten! Så inte värt de 730kr som den kostar!

Extra plus för Bo-Katan som har mycket fin tryck på både figur och huvud

ColA

Citat från: Anders67 skrivet 03 Oktober 2023 kl. 13:53Byggde SW Spider Tank

Figurerna är fina men spidertank är rätt tråkigt bygge där 6 ben är repititivt byggen - ser bättre ut på bild än i verkligheten! Så inte värt de 730kr som den kostar!

Extra plus för Bo-Katan som har mycket fin tryck på både figur och huvud
Haha i told you 😂😂

Tur den var billig i p-shopen 😉

Anders67

Citat från: ColA skrivet 03 Oktober 2023 kl. 14:28Haha i told you 😂😂

Tur den var billig i p-shopen 😉

Ja tur att den var billig! Känns inte ens bra som partspack!

Jimmy

Härligt bygge , och väldigt roligt att klossa

ChrOlo

Detta fick bli dagens set (setnr: 10311). 🙂

Roligt att bygga med många små detaljer, börjar mer och mer få feeling för Botanical Collection 😃

Jesperrydhog

Jag har nu byggt upp lego city set . Räddningschefensbil.20231022_225708.jpg20231022_225703.jpg

Raginis

20231029_081322.jpg20231029_081315.jpg20231029_081302.jpgHej, jag är helt ny på Swebrick.
Efter att ha besökt klossfestivalen i Partille rotade jag fram mitt lego från barndomen och har suttit och byggt ihop allt sedan igår. Jag samlade på piratlego och har inte tagit fram sakerna på 30 år. Lite kul att se vad jag hade.
Jonas N