Lego Star Wars: The Visual Dictionary

Startat av Tusken, 08 November 2009 kl. 17:08

Föregående ämne - Nästa ämne

sweMezza

Bra poäng, tack! Ska nog inhandla en sån också som man inte behöver vara lika orolig för.

Jag vågar inte vänta på att det kommer in nya med minifig, de har varit slut väldigt länge och med extrema leveranstider. Jag tolkar det som att de inte kommer in igen.


Dreadcore

Fick detta från Adlibris idag: Förboka "LEGO Star Wars Bildlexikon (med minifigur)"

Vad säger ni? Nått att ha? Funderar på att önska mig den i julklapp även om jag inte är så insnöad på just SW legot. Men hade ju varit kul att läsa om "det kreativa arbetet och tillverkningen av modeller och figurer, teknikset och unika samlarföremål". Och dessutom är det ju alltid kul med exklusiva figurer ;)

sweMezza

Det är en svensk översättning av samma bok som sedan tidigare finns på engelska. Den boken avhandlas bland annat här.

Erik

Den engelska boken var slut under en lång tid men den blev återigen tillgänglig på Adlibris för ett par månader sedan. Oaktat svensk eller engelsk version så är den väl värd att köpa. Minifiguren är en ren bonus  ;D

mechamike

Jag äger den engelska första utgåvan med minifig som jag förbeställde på Amazon. Boken är trevlig att bläddra i och jag misstänker att ev konstiga översättningar i den svenska skulle bara irritera mig.

Sen har det ju släppts en hel del set efter den kom ut så den känns ju inte så aktuell längre.
?

Skrytsson

Citat från: mechamike skrivet 22 September 2010 kl. 12:56
Jag äger den engelska första utgåvan med minifig som jag förbeställde på Amazon. Boken är trevlig att bläddra i och jag misstänker att ev konstiga översättningar i den svenska skulle bara irritera mig.

Sen har det ju släppts en hel del set efter den kom ut så den känns ju inte så aktuell längre.

Ja, kan man inte satsa på att släppa en uppdaterad version, det vore roligt  :)
Å andra sidan skulle det bara dröja ytterliggare ett år innan denna också kändes inaktuell. Hur länge kan Lego fortsätta på SW-temat? Tills CW-tvserien har slutat?

mechamike

Citat från: Skrytsson skrivet 22 September 2010 kl. 13:23

Ja, kan man inte satsa på att släppa en uppdaterad version, det vore roligt  :)

De skulle släppt den som lösblad i en pärm så kunde man plocka i nya blad allt eftersom  ::)

Citat från: Skrytsson skrivet 22 September 2010 kl. 13:23
Å andra sidan skulle det bara dröja ytterliggare ett år innan denna också kändes inaktuell. Hur länge kan Lego fortsätta på SW-temat? Tills CW-tvserien har slutat?

Tills folk slutar köpa SW lego.. tills pengarna sinar..Eller tills Georg Lucas inte förlänger licensens för att Mega block bjuder över  :-[
?