Swebrick har fått nytt utseende!

Startat av Anders Nolberger, 05 December 2011 kl. 22:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Woodpicker

Ser bra och mordent ut! Som tidigare talare så finns det småfel, vilket jag antar att ni fixar utan större problem :)

Lite ovant, men livet är ju till för att lära :D
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

tellblom

Bra jobbat allihopa som jobbat med uppgraderingen och den nya designen

Det fiss inga småfel, det är features, som vi brukar säga......

/Martin

Teabox

Yay, ny hemsida :) Ser bra ut.

Saknar dock "Du har XXX meddelanden" texten för att jag nu inte förstår hur jag nu ska se att jag fått ett nytt PM. Kommer det dyka upp någon text när jag fått ett nytt PM?

de Gothia

Kul med en stor förändring! Bra jobbat alla inblandade!

Mirandir

Citat från: Teabox skrivet 06 December 2011 kl. 07:24

Saknar dock "Du har XXX meddelanden" texten för att jag nu inte förstår hur jag nu ska se att jag fått ett nytt PM. Kommer det dyka upp någon text när jag fått ett nytt PM?

Nej vad det verkar så är det ingen alert-ruta när man fått ett PM. Man får ett mail och så dyker det upp "[ # ]" (där # är antalet nya/olästa meddelanden) bredvid "Mina Meddelanden" i menyn ovan.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Nextuz

Citat från: Teabox skrivet 06 December 2011 kl. 07:24

Mellan profil och kalender så står meddelanden, det kommer upp en siffra bredvid meddelande. Det du menade är det popupruta som kom fram förut?

blitz

Mycket stiligt! Jag gillar verkligen det nya utseendet och bakgrunden skänker ett lugn översidan. Bra jobbat!

Silence101

Snyggt jobbat. Gillar detta nya utseende. Ska bara hitta allt :)
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

AndersI

OK, nytt försök att skriva ner mina observationer. En del har redan sagts av andra, en del är enbart åsikter, men en del är sånt som kanske borde åtgärdas...

Länkar till bilder och dokument ger fel namn (och ev. även MIME-typ) - bild 1 nedan.

'Nytt'-länkarna går in för tidigt på sidorna de länkar till (redan nämnt av andra)

Ser inte (uppenbart) när man har PM (redan nämnt av andra).

Saknar den lilla länken (vid varje post) som gjorde att man kunde hänvisa till en bestämd post i en tråd.

Begriper inte vad Loggat som står längst till höger på varenda post betyder - måste den vara där?

Tog en stund innan jag begrep vad knappen Skicka ämnet gjorde (OK, jag behövde bara trycka på den för att begripa, men är man ovan vill man begripa först och trycka sen). Den kanske hade samma text tidigare, men då 'såg' jag den inte...

Föregående och Nästa (både upptill och nedtill på sidan) tar fram föregående och nästa tråd, medan min spontana förväntan av funktion på länkar i dessa positioner är föregående och nästa sida.

Hittar inga länkar för föregående och nästa sida, enbart sidnumren. Ytterst irriterande att inte 'nästa' sida är med bland numren som listas utan bara "1 ... sidor i slutet". Hur fagerlund bläddrar jag igenom en tråd från början till slut? Edit: Wow - jag hittade det, men det var inte speciellt uppenbart förrän man vet, eller hur?

Det är nu betydligt uppenbarare hur man bifogar en fil när man postar. Men det är svårare än tidigare att se hur man bifogar fil nummer två - kan inte 'fler bilagor' vara kvar direkt till höger om Bläddra-knappen?

Åtminstone på min skärm är färgskillnaden mellan löpande text och länkar så pass marginell att det inte uppenbart syns vad som är länkar. Eftersom de heller inte är understrukna förrän man hovrar över dem blir de direkt svårhittade (Bild 2 nedan).

Jag saknar texten För dig som hittat tillbaka på förstasidan. Tyckte den var så klockren :-)

Till sist en fråga som inte direkt har med det nya utseendet att göra: Finns det ingen möjlighet i den här forummotorn att få lägga bifogade bilder inline (mixat med texten)?

Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

mechamike

Klockren rapport Anders! Jag för in den i Buglistan!
?

Ras 74

Känns underbart att äntligen vara "här"! Ser så snyggt ut alltihopa!
Ni har gjort ett fantastiskt jobb grabbar!! Klappa Er på axeln ifrån mig, så skall jag göra det nästa gång vi ses ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

de Gothia

så vi har alltså en förstsida nu? :) som eb?

mechamike

?

Anders Nolberger

Citat från: stigge72 skrivet 05 December 2011 kl. 23:03
Det är lite ovant kanske, men jag tror jag kan lära mig att leva med det :)

Bug(?): "Nytt"-länkarna verkar inte riktigt rätt.

Nu bör länkarna fungera igen. Säg till om det inte stämmer eller om postsidorna ser snea ut (fråga inte...)