Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2012

Startat av Ras 74, 18 Oktober 2011 kl. 13:14

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

Citat från: Nextuz skrivet 07 November 2011 kl. 07:14
Detta måste väl vara höjden av nörderi :P :P :P

Ja, men det går inte att skippa heller. Då riskerar man ju att peka ut någon av årets bitar som nyheter nästa år. :)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Anders Nolberger

Ja jag har läst tråden med stigande fascination. Det finns de som är "värre" än mig!  ;D

Nextuz

Citat från: Larry Lars skrivet 07 November 2011 kl. 08:00

Ja, men det går inte att skippa heller. Då riskerar man ju att peka ut någon av årets bitar som nyheter nästa år. :)

Haha.. jaaa absolut.. sååå sant =) de är kul =)

Citat från: AndersNolberger skrivet 07 November 2011 kl. 08:03

Ja jag har läst tråden med stigande fascination. Det finns de som är "värre" än mig!  ;D

Det finns alltid de som är värre.. ;)

Superkalle

Jepp.
Detta är min favo-tråd på Swebrick just nu  8)

Silence101

kanske ska gå emot strömmen och kolla upp gamla bitar (olika versioner)  ;D
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Skrytsson

@Larry Lars m fl - kan ni inte använda detta engagemang/denna energi till att bygga MOCs istället för att spekulera om hur (kanske) nya bitar ser ut?

Mattias

vem säger att vi inte gör det redan ?och tänk om vi vill ha denna del till våra Moc byggen och inte kan hitta den ? får vi inte diskutera den då ? tråden finns väll av en anledning ? :D

Nextuz

Citat från: Skrytsson skrivet 07 November 2011 kl. 12:55
@Larry Lars m fl - kan ni inte använda detta engagemang/denna energi till att bygga MOCs istället för att spekulera om hur (kanske) nya bitar ser ut?

De är väl detta som är roligt... att vi kan ha olika intressen omkring denna hobby... Superkalle är ren purist exempelvis (precis osm jag börjar bli) medans Larry lars bryter alla regler som finns för att få de ultimata utseendet... :D

Skrytsson

Citat från: Mattias skrivet 07 November 2011 kl. 13:09
vem säger att vi inte gör det redan ?och tänk om vi vill ha denna del till våra Moc byggen och inte kan hitta den ? får vi inte diskutera den då ? tråden finns väll av en anledning ? :D

Givetvis kan vi föra en diskussion om nya bitar som kommer, dock har det mer och mer övergått till spekulationer. Är det inte roligare att invänta de nya bitarna, och in the meantime istället koncentrera sig på att bygga med de utgivna bitar som finns att tillgå? Men, men alla gör ju som de själva vill  :)

Ras 74

Då skulle vi kunna lägga ner en stor del av forumet som bara är öppet för nya alster från våra medlemmar
och att man bara kan göra ett inlägg per MOC eller så. För gluttandet på formet i sig tar en jäkla del i
anspråk som alla här istället skulle kunna lägga på tid att bygga. Men jag förstår hur du menar ;)

LEGO hobbyn finns i alla former. Allt från hard-core byggare som dig själv och hela vägen till de som knappt
bygger, men gillar gemenskapen och som man inte vet så mycket om egentligen.

Ett namn som poppar upp i huvudet direkt är Jvettefors. En hardcore Eventist som inte missar ett Event,
men vi hör inte mycket av honom annars. Bygger han? Eller gillar han den gemenskap som ges vid dessa
gemensamma tillfällen? Jag har ingen aning faktiskt... Men likväl trogen VÅR hobby.

Det finns något för alla i detta oavsett vad man gör eller inte.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Superkalle

Ja säger ju det - helt jädra underbar tråd. Bäst på Swebrick just nu. Här blandas detektivarbete, trånande blickar och filosofi i en härlig blandning. Som ett avsnitt av en Big Brother.

Cred också till Skrytsson som sticker ut hakan. Jag gillar sånt :)

Ras 74

Citat från: Superkalle skrivet 07 November 2011 kl. 16:02Cred också till Skrytsson som sticker ut hakan. Jag gillar sånt :)

Absolut håller jag med dig Kalle! Det är modigt med tanke på om någon kommer ihåg "Jullebrick"?

Skämt åt sido, Skrytsson har en poäng men vi är på gång. Flera saker är i sin linda. Med fler små Meetings
som dyker upp (fan vad vi är dåliga i GBG) så kommer det så smått. Vi har också fler som visar på att de
verkligen bygger, och bygger stort. Men visst behövs det fler som gör så.

Snart kommer någon jäkla moderator och säger till oss här *tittar runt omkring mig*
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tobbe Arnesson

Inte för att jag är någon frekvent byggare men:

Allmän statistik - Skrytsson
Total tid som användaren varit online:    32 dagar, 17 minuter.

:P
Blogg: Robotkampen

mechamike

*Host host..
Om den här tråden fortsätter i nuvarande riktning så bryter jag ut allt efter Nextuz "det här måste väl va höjden av Nörderi" och skapar en separat tråd..  (så får alla bit detektiver nörda ifred och övriga en egen tråd att oja sig i) ;)

Det är upp till er!
?

Superkalle

Snäääällla herr Moderator. Låååt oss få fortsättta. Bara en liten stund. Det är så skönt.