Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

2012 övrigt

Startat av pacc, 17 September 2011 kl. 18:00

Föregående ämne - Nästa ämne

Tufs

Jag är sugen på lite nya bitar och nya färger. Så jag undrar om set är värt 299.-
På bricklink står det att setet innehåller 517 bitar, och kollar man boxen så står det 525 bitar.. Hur många är det?
Eller om det finns något annat set som innehåller diverse bitar i olika färger för ett bra pris.

Tommy_la

Citat från: Tufs skrivet 22 Maj 2012 kl. 17:41
Jag är sugen på lite nya bitar och nya färger. Så jag undrar om set är värt 299.-
På bricklink står det att setet innehåller 517 bitar, och kollar man boxen så står det 525 bitar.. Hur många är det?
Eller om det finns något annat set som innehåller diverse bitar i olika färger för ett bra pris.

Minifigurerna räknas inte som bitar i bricklinks inventorier, därav diskreptansen vad gäller antal bitar.

Vad gäller antal bitar per krona ligger Creator-set nästan alltid bra till. Sen är ju frågan vad för bitar just du vill ha och det kan ju bara du svara på. :)
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Tufs

Aha! :)

Inte vanliga klossar om jag säger så. Då mitt Lego till större delen består av äldre bitar så är det nyare bitar (fr år 2000-2012) som jag vill åt. Jag har svårt att specificera exakt vad för bitar.

Vilket set har bäst pris i förhållande till bitar som är i det?

Det jag har funnit är som innehåller 450 bitar och kostar 179.-, det blir ca 39 öre per bit.
Jag vet inte riktigt vilket som är ett okej bit pris..

Tommy_la

Det där settet är väl så mycket vanliga klossar det kan bli?  :)
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

AndersI

Kollar man nypris från Lego så ligger väl http://shop.lego.com/en-SE/LEGO-XXL-Box-5512 ganska bra till (~38 öre biten). Jag har sett den reas i några affärer, men det var ett tag sedan.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Tufs

verkade intressant. Men jag har aldrig sett den någonstans..

Mirandir

Citat från: Tufs skrivet 22 Maj 2012 kl. 20:52

Har för mig att de där XXL-boxarna bara säljs som en kampanjvara i vissa butiker och under en begränsad tid.
Legobloggen: http://legobloggen.com

shutter

Citat från: Mirandir skrivet 26 Maj 2012 kl. 10:58
Citat från: Tufs skrivet 22 Maj 2012 kl. 20:52

Har för mig att de där XXL-boxarna bara säljs som en kampanjvara i vissa butiker och under en begränsad tid.

Stämmer, såldes bl.a. på Leklust. Fanns en motsvarande box för Duplo. Har inte sett dom på ett år!

AndersI

Finns på Barnens Hus i Eskilstuna just nu. Nånstans mellan fem och sexhundra, glömde notera priset ordentligt.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

mordatre

Det har dykt upp bilder på nya polybags på Brickset. Brukar dessa dyka upp i Sverige förutom i Kalle Anka (som oftast bara får enstaka figurpåsar) ?  Har sett en polisbåtpåse på maxi en gång, annars helt dött.

De intressantaste påsarna vore väl dessa:

Zombiechaufför i likkistebil.

Uruk Hai med ballista

Frodo med kökstillbehör

Sedan är ju Mining Dozer ganska söt
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

shutter

Citat från: mordatre skrivet 01 Juni 2012 kl. 14:38
Det har dykt upp bilder på nya polybags på Brickset. Brukar dessa dyka upp i Sverige förutom i Kalle Anka (som oftast bara får enstaka figurpåsar) ?  Har sett en polisbåtpåse på maxi en gång, annars helt dött.

Uruk Hai med ballista

Frodo med kökstillbehör

Länkarna funkar inte, mordatre!

micke

Citat från: shutter skrivet 02 Juni 2012 kl. 12:27
Citat från: mordatre skrivet 01 Juni 2012 kl. 14:38

Uruk Hai med ballista

Frodo med kökstillbehör

Länkarna funkar inte, mordatre!

Det verkar vara lite strul med BL
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

shutter

OK ;)
Får invänta BL då.

Magnus den store

Citat från: micke skrivet 02 Juni 2012 kl. 12:28
Det verkar vara lite strul med BL

Det verkar inte vara så i det här fallet. Snarare saknas de i BL:s databas. Exempelvis funkar utmärkt. Mordatres set-nummer hittas inte alls, ens om man letar manuellt.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!