Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

2012 - Star Wars

Startat av Skrytsson, 07 september 2011 kl. 21:22

Föregående ämne - Nästa ämne

shiftaltcmd

Lilleman ville att jag skulle skriva om Palpatines arrest.
Nu när vi var i Legoland så var det den han var mest sugen på av alla och i slutändan den han köpte. Han har kanske tillräckligt med rymdskepp, och när han spelar så är det "gubbarna" som är viktigast.
Han verkar verkligen ha förstått betydelsen, även om det var minifigurerna som lockade mest först. På vägen hem fick en mycket trött pappa försöka svara på alla frågor om kansler, kejsare, sith, jedi, anakin, darth vader, vilka som dog, vilka som blev skadade ...
Så den verkar funka på en del åttaåringar.

Kostar 60 pund, så det går nog att avvakta ett tag till med att köpa den.

bjong

tackar för detta, ingen annan som har lite nyheter?

Mirandir

Hoth Brick har en lista med set som ryktas komma nästa år. Jag har för mig att åtminstone delar av listan bekräftades på Star Wars Celebration VI.

Legobloggen: http://legobloggen.com

Ras 74

Högst märkliga set nummer eller?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Teabox

Citat från: Ras 74 skrivet 13 september 2012 kl. 14:43
Högst märkliga set nummer eller?

Läste någonstans att det är 5-siffriga Set-nummer som gäller från och med nästa år på allt som normalt har 4.

Ras 74

Undrade när det skulle inträffa. Kändes som oundvikligt till slut.
Undra vad som händer med UCS seten då? 6-siffriga?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Mirandir

Vad jag vet så kommer UCS setten att fortsätta på samma serienummerssekvens som innan medans "standardsetten" kommer att husera på typ 50000+
Legobloggen: http://legobloggen.com

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.