Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

PotC - Hello Beastie!

Startat av Skrytsson, 02 September 2011 kl. 14:02

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

Kan bara hålla med Gideon. Behövs inget mer sägas alls, och ändå så bara fortsätter jag skriva.
Herre J****R vad grymt byggt Skrytsson!! Denna är klart bäst, sedan Jedi Council och sist den Galna trollkarlen ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Tack för de otroligt hyllande kommentarerna!

Jag är riktigt nöjd med Kraken själv. Så nöjd att jag tycker den är det bästa jag har byggt. Bättre än Tunnelbanan, Okänd Värld och allting annat.

Blev lite glad nu också när jag såg att jag på Flickr hade fått meddelandet: "This photo has been invited to the Blogged by the Brothers Brick-group". Jag har alltså blivit bloggad av Brothers Brick  :)

Citat från: Silence101 skrivet 02 September 2011 kl. 14:25
Fattar inte hur du får ihop det. (Mina idéer fastnar i huvudet och jag kan inte få ut dom i legoklossar)
Alla dessa tänderna! Häftigt.

Massvis med tålamod, konstant byggande följt av pauser för att sedan försöka värdera det som byggts och bygga om. Om och om. Det är värt mödan sen när man får till det  :)

Citat från: insurrection skrivet 02 September 2011 kl. 14:28
Ska man ändå hitta något att anmärka på så är det kanske att tan-ringen runt munnen ser lite blocky ut, särskilt som man ser den i typ foto 21, men ja, det stör inte något specielt.

Kritik är alltid bra. Och jag håller med dig, det ser lite för kantigt och regelbundet ut. Men utan den kantigheten skulle nog hela Kraken falla ihop under sin egen tyngd. (Om man inte hittar någon annan lösning för det)

Citat från: Superkalle skrivet 02 September 2011 kl. 15:51
Personligen är jag (av naturliga skäl) intresserad av LDD projektet. Hela mitt eget intresse kring LDD handlar om hur bra LDD är som stöd i designprocessen (inte som en del gör att bara göra det digital och inte i verkligheten :o). Om du har lust att dela med dig lite kring processen och hur du gjorde (kanske lite screenshots) så vore det cool att se. Eftersom jag är purist så är LDD en perfekt kompis - inga fusk-kopplingar tillåtna där inte.

Det kan jag absolut ordna. Några speciella vinklar? Någonstans inuti Kraken du speciellt vill studera?

Citat från: de Gothia skrivet 02 September 2011 kl. 15:54
gillar verkligen hur insidan av kraken ser ut och man skulle kunna tro att det inte skulle vara nån baksida med alla byggtekniska detaljer du fått in men baksidan är också otroligt välgjord!

Att göra en baksida har känts väldigt viktigt. Just för att det inte ska vara en fasad bara :)

Jag har även postat den på Eurobricks. Postar in länken här som referens: http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=59624

Jag har totalt blivit bloggad på Legobloggen två gånger, nu Brothers Brick två gånger - bara Eurobricks Frontpage som saknas nu :P

Superkalle?   ;) SKämt åsido.

dalle

Jösses vilket bygge. Du har all anledning att vara supernöjd med alla tre. Grattis även till Brothers Brick omnämnandet.
Ursäkta att min mamma inte kunde fixa fram fler JS  ;), eller blir det något som kommer.

Gordonblixt

Det här är definitivt ditt bästa bygge hittills! ;D

Superkalle

Citat från: Skrytsson skrivet 02 September 2011 kl. 17:56
Det kan jag absolut ordna. Några speciella vinklar? Någonstans inuti Kraken du speciellt vill studera?

Superkalle?   ;) SKämt åsido.
Tänkte mest om du hade något kul att berätta. Hur du gjorde, kanske några tidiga utkast, några screenshots...ja lite blandat helt enkelt - två tre bilder eller så - gärna någon screenshot i samma vinkel som någon av fotona, så att man kan jämföra. Kan du skriva på engelska och posta på i din tråd på EB skulle jag gärna frontpage:a där - som ett bra exempel på LDD i designprocessen.  :)

Peacegrove

tellblom

åhh fantastiskt bygge, fick titta flera gånger på hur du fått till munnen.

Återigen som alla andra sagt redan SNYGGT

/Martin

2000gxl

Jösses...  :o

..är allt jag kan säga..otroligt imponerande!

RedGiant

bara Eurobricks Frontpage som saknas nu :P

Grattis till EB:s framsida!!!

(Vill även tillägga att bygget är tekniskt fulländat.)

Skrytsson

Citat från: RedGiant skrivet 03 September 2011 kl. 22:04
bara Eurobricks Frontpage som saknas nu :P

Grattis till EB:s framsida!!!

(Vill även tillägga att bygget är tekniskt fulländat.)

Ja  ;D Tack för det, Superkalle  :)

Brothers Brick, FBTB, Eurobricks Frontpage och Classic-Pirates. Bäst att sluta bygga nu när man är på topp :P

Har också blivit publicerad på sajten Reddit.com, vilket genererar en massa views på Flickr, men jag begriper mig inte riktigt på vad detta är för sida...  ???

Lite mer info om byggprocessen (om någon är intresserad)...

De flesta skapelser jag gör som är stora och/eller komplicerade har jag skapat i LDD först. Detta för att det ger mig ett mycket bredare utbud av bitar och färger (mycket av mina bitar är låsta i andra projekt... jag gillar inte att riva :P) men även för att det i längden blir mer kostnadseffektivt (köper bara bitar som verkligen behövs). Repetitivt bygge går också effektivare att utföra.

Hursomhelst. Unde detta bygge, precis som de flesta byggen jag gör, är byggandet en lång process som går mellan hopp och förtvivlan. Jag hamnar alltid någongång (ofta flera gånger) under byggprocessen i ett läge där det känns som att allt går åt h**vete. Exempelvis kommer jag fram till att det jag byggt är fult, till insikten att byggets grund kommer falla under sin egen tyngd (en av LDDs begränsningar: svårt att avgöra hur pass stabilt det som byggts är) eller så uppstår brist på idéer.

Den första bilden nedan visar prov på en situation av denna karaktär; tandkonstruktionen är svår att fortsätta på, mun-ringen ser illa ut och tentakeln är hemskt klumpig, liksom bakdelen ihålig.

Dessa bilder är också från stadier i byggandet.

Här var i början av tentakel-byggandet. Visst ser det lite ut som kaninöron  :P

Slutliga resultatet (jmf verkligheten med LDD). Vilken är snyggast? ;)

Stigge72

Kan bara hålla med alla som skrivit tidigare: Riktigt stiligt, jag är särskilt imponerad av munnen, samt gratulera till alla omnämnanden.

Och.. jo.. apropå ditt senare inlägg... det ser lite ut som kaninöron, och den verkliga är mer lik kaninöron är LDD-versionen ;)

swestar

Verkligen kul att höra hur du går till väga med dina lite större skapelser. Måste nog prova på LDD nu.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Teabox

Citat från: Skrytsson skrivet 03 September 2011 kl. 23:06
Har också blivit publicerad på sajten Reddit.com, vilket genererar en massa views på Flickr, men jag begriper mig inte riktigt på vad detta är för sida...  ???
En sida där användarna kan ladda upp länkar som communityn sen röstar på. Innehåller en massa subforum, bl.a. en för LEGO. Kan bara hålla med om att den genererar en massa views. Lade själv upp en länk till min senaste MOC där och det gav mig ca 1500 extra views :)

Jag jobbar också alltid i LDD först och börjar oftast inte bygga på riktigt förrän modellen är färdig digitalt. Bara ibland man sätter ihop några "Proof of concept" för att kolla att en idé man har verkligen fungera.

Grattis till alla omnämnanden. MOC:en blir bara snyggare varje gång jag tittar på den :)

sweMezza

Efter att Skrytsson igår bedyrade att d.et inte var någon spoiler för senaste filmen vågade jag mig in ;).

Grymt bygge. Mästarklass. Grattis också till all den internationella uppmärksamheten!

Ta nu lite vila med paketet du fick igår!