Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Super Mario [Tema]

Startat av Magnus den store, Igår kl. 23:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Ska du köpa något (ett eller flera) av de nya Super Mario-seten?

Ja
4 (66.7%)
Nej
2 (33.3%)
Vet ej/kanske
0 (0%)

Antal personer som röstat: 6

Magnus den store

Jag har varit lite under radarn ett tag, men jag har fortfarande tittat till saker och ting. Det har inte varit någon hemlighet att The Marioverse äntligen kommer få minifigurer och idag såg jag att det finns officiella bilder på seten som släpps 1 januari, 2027. Får se hur många jag köper men några lär det bli. Troligen alla.

72052, Rörhopp med Mario.jpg
, Rörhopp med Mario

72054, Mario Kart – Racing med Mario.jpg
, Mario Kart™ – Racing med Mario

72055, Strandäventyr med Mario.jpg
, Strandäventyr med Mario

72056, Mario Kart – Race med Luigi och Bowser Jr..jpg
, Mario Kart™ – Race med Luigi och Bowser Jr.

72057, Yoshi vid huset där Mario bor.jpg
, Yoshi vid huset där Mario bor

72058, Mario Kart – Rasande race med Bowser.jpg
, Mario Kart™ – Rasande race med Bowser

72060, Fire Mario och slottet där Bowser bor.jpg
, Fire Mario och slottet där Bowser bor

72061, Fire Luigi mot Koopa Troopa – strid.jpg
, Fire Luigi mot Koopa Troopa – strid

Länk till Legos samlingssida:
https://www.lego.com/sv-se/themes/super-mario
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

MartinD

När jag var runt 5-10 år fanns det ingenting jag ville ha i Lego lika mycket som Mario. Detta är inget mindre än en "dream come true" för mig. Visserligen har det ju funnits det där elektroniska tramset med tjocka fyrkantiga Mario men det är irrelevant, kändes bara som en förolämpning :P

Minifigurerna är perfekta och precis vad jag önskade som barn. I synnerhet Bowser, den bara måste jag ha. Mario i badkläder känns nästan lite vågat av Lego, men jag älskar den <3

Överlag ett fantastiskt tema med bra bredd på variation och storlek samt lekvänlighet och display. Precis såhär gör man ett tema som riktar sig till barn och lek som samtidigt intresserar Afols.

Jag vet inte om jag tänker köpa några set precis, men några figurer kommer jag vilja få tag på, och bara faktumet att Mario äntligen fått ett renodlat minifig-tema gör mig lite varm om hjärtat.