Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Söker legoset

Startat av Issep, Igår kl. 23:04

Föregående ämne - Nästa ämne

Issep

Hej alla, jag är osäker om detta är rätt forum men jag chansar. Jag har en nära familjemedlem som är allvarligt sjuk och ska genomgå behandling där hen kommer vara isolerad cirka en månad på sjukhus. Jag letar efter ett legoset som är utmanande nog att det förhoppningsvis får tiden att rinna iväg, jag har tittat på dödsstjärnan och den känns verkligen aktuell. Om någon har något rimligt får ni gärna skicka iväg ett meddelande till mig. 

Tack på förhand. 

MartinD

Hej, beklagar! :(

En länk till Legos hemsida, sorterat utifrån dyrast. Jag skulle rekommendera att ta en titt där och se vad som intresserar och sen kolla på prisjakt. Det mesta finns ca 20% billigare hos återförsäljare som toyspace, proshop, amazon. Några set är dock exklusiva och säljs bara av Lego.

Dödsstjärnan är det absolut största och dyraste både just nu och någonsin. Jag har inte byggt den själv men vet att den har många scener, funktioner, easter eggs osv. Tror verkligen den passar perfekt som tidsfördriv och distraktion.

Det finns flera passande set för runt 4000-8000kr men gillar personen star wars är dödssjärnan precis vad du beskriver :)

Godtfred

Rivendell är ett av de det bästa setet jag sett. Tar ett bra tag att bygga. Tog flera veckor för min sambo. Finns till bra pris på toyspace.