Skulle det uppskattas om Swebrick-medlemmar fick 'första tjing'?

Startat av BeO, Igår kl. 23:04

Föregående ämne - Nästa ämne

BeO

Halloj kära med-AFOLs!

Av diverse anledningar har Lego-hobbyn hamnat på sparlåga de senaste åren. Jag har ett hyfsat gäng med set, både nya och begagnade, som jag ska sälja av för att få loss lite utrymme i förrådet. 

Jag kommer inte att använda mig av Tradera då jag endast kommer att ha avhämtning, inga set kommer att skickas. Så det blir väl Blocket, FB Marketplace och sådant. Men jag ville först kolla med er här om det skulle uppskattas om Swebrick-medlemmar får möjlighet att se vad jag har till salu innan jag lägger ut annonser på de andra kanalerna. Jag har inte varit betalande medlem här de senaste åren, men om det finns ett överhängande intresse så kan jag slänga in en medlemsavgift i klubbkassan för att få tillgång till köp/sälj här. 

Hur brukar ni prissätta set mellan medlemmar? Bricklink 6 month average minus X% eller något sådant? 

Tack på förhand! /BeO

robinnilsson403

Alltså... det är klart att vi kommer att uppskatta första tjing. Det gör vi väl alltid..?

Någon sån prismodell brukar vara vanligt, men det är så klart du som bestämmer vad du vill sälja för.

Eftersom du endast vill ha avhämtning, var i landet finns du?
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark