Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

71053 Shrek CMF Minifigs

Startat av Anders67, 22 Juli 2026 kl. 22:41

Föregående ämne - Nästa ämne

MrUzagi

Citat från: ColA skrivet 09 September 2026 kl. 16:00Det skulle vara kul om MrUzagis låda "is the chosen one" :)
Citat från: LToming skrivet 09 September 2026 kl. 17:34Hade varit väldigt roligt  8)
Får väl lov att kolla snart då, så vi får veta. ;D

byStfn

Såg på https://jaysbrickblog.com/news/are-gingy-minifigures-from-lego-shrek-starting-to-crack-too/ att de gjort en genomlysning som rätt tydligt visar att plasten är som tunnast där sprickorna och stressmärkena uppstått. Såklart i kombination med ett för litet hål.

gingy_lights.jpg

Det ska bli spännande att se hur en eventuell ersättningsbit kommer att se ut, eftersom Magnus test tyder på att väggen ändå verkar vara för tunn. Jag hämtar ut mina ikväll och då kan jag jämföra lite med tidigare bitar i samma kategori.

MrUzagi

Citat från: MrUzagi skrivet 09 September 2026 kl. 22:47Får väl lov att kolla snart då, så vi får veta. ;D
Min låda är inte The Chosen One. :(

Jag har bara öppnat och kontrollerat en fig i av varje i serien, men det lär vara samma story för de övriga exemplaren i lådan.

De flesta minifigsen var det inga problem med alls. Men det var problem med fyra stycken. Fiona, Fairy Godmother, Big Bad Wolf och Gingy. Huvudet för Gingy och Fiona, kjolarna för alla med kjol. Jag har inte tryckt ihop de tröga bitarna för jag vill kunna ta isär dem också. ,:)

Ozp

Var är kvalitetskontrollen?

MrUzagi

Citat från: Ozp skrivet Idag kl. 13:36Var är kvalitetskontrollen?
De kanske stressade över att hinna anmäla sig till event i Skaerbaek kanske, och glömde bort det? ;)