Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Vinterhajk

Startat av lingonmirakel, Igår kl. 08:19

Föregående ämne - Nästa ämne

lingonmirakel

Här kommer en svalkande påminnelse om vinterns krispighet mitt i värmeböljan! :D

Kämpat med detta bygge länge, glad att ha gjort klart det trots bristande motivation! Personligen är jag väldigt missnöjd med helheten även om jag gillar många delar av bygget. Tror det bottnar i att jag saknat en helhetstanke från början, jag ville bara testa att bygga snö och hade ingen idé om story i övrigt.

Ha en fortsatt fin sommar och god jul när det beger sig :)

vinterhajk_1.jpg
Instagram: miken_mocs

Leidermark

Snyggt!
Passar lämpligt nu när det blev rejält svalare ;)
Gillar de snötyngda träden, så mysiga :)

Joyride

Jag tycker också om bygget! Jag gillar hur du fick träden snötäckta på ett bra sätt, att de inte bara var vita och att du använde olika bitar för snön. 
Jag gillar det lite böljande landskapet, som att snön drivit i vinden. Vassen är en riktigt snygg detalj.

Vad är det för bit som ligger som snö ovanpå buskarna?
Instagram: joyride_bricks

Bokeslundsparken

Snyggt! Fin snö generellt men framförallt på de låga buskarna. Gillar även isfallet, vindskydddet och grillgallret.
Kanske kläderna till vinterbadaren med de grova axlarna skulle legat vid vaken?
In vino veritas.

lingonmirakel

Citat från: Joyride skrivet Igår kl. 10:00Jag tycker också om bygget! Jag gillar hur du fick träden snötäckta på ett bra sätt, att de inte bara var vita och att du använde olika bitar för snön.
Jag gillar det lite böljande landskapet, som att snön drivit i vinden. Vassen är en riktigt snygg detalj.

Vad är det för bit som ligger som snö ovanpå buskarna?
Tack! Large figure shoulder armor eller något sådant heter den på Bricklinkiska.

lingonmirakel

Citat från: Bokeslundsparken skrivet Igår kl. 10:02Snyggt! Fin snö generellt men framförallt på de låga buskarna. Gillar även isfallet, vindskydddet och grillgallret.
Kanske kläderna till vinterbadaren med de grova axlarna skulle legat vid vaken?
Tack! Ja, hade tänkt ha kläder och en spade och hacka nära vaken men jag hade verkligen inte orken att avsluta det här bygget snyggt ,:)

lingonmirakel

Selander

Världsklass på det bygget 🙌👏👏👏✅

Joacim

Gillar det verkligen! Inspirerande byggen lånar idéer från dig

lingonmirakel

Citat från: Selander skrivet Idag kl. 11:25Världsklass på det bygget 🙌👏👏👏✅
Citat från: Joacim skrivet Idag kl. 12:38Gillar det verkligen! Inspirerande byggen lånar idéer från dig
Tackar 🙏 

Frike

Älskar vintermiljöer och den här är inget undantag! <3

Vindskyddet är supersnyggt, men min favoritdetalj är faktiskt de runda (bigfig axelskydd?) snötäckena på buskarna - det ser oerhört realistiskt ut.