[MOC / WIP] CB Blue Harvest version 2.0

Startat av CopMike, Idag kl. 18:32

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Efter premiären i Örebro 29 april 2023 så har vi alla utökat ytan och antal byggnader/bay´s/fordon & olika kända scener. Men nu kände jag att det var dags för en mer genomgripande översyn - en version 2.0 :D!

Därför reste jag och @ColA till Örebro där Fredrik mötte upp och vi kunde fylla släpet med lådor. Sen blev en trevlig pratstund också över en lunch på Kebabfabriken som enligt reklamen ska ha Sveriges fräschaste kebab! Den var god och såsen, såsen var klart bättre än den i Jönköping/Husqvarna eller @Anders67 ;D?

Saker som står på att göra listan:
  • Till en del frångå det utrymmeseffektiva systemet med marken inklusive figurer men utan byggnader samt inte upphöjd på rätt markhöjd vilket hittills lett till att jag i princip varje utställning är sist ihoppackad och klar för hemfärd. Det kommer bli ett stort antal moduler som är färdiga att bara lyfta ur pappkartongen och ställa på plats vilket kommer att spara mycket tid (förhoppningsvis). De specialbyggda Imperie-lådorna kommer fortsatt vara med men då i princip bara innehålla den stora bay:en och rena ökenplattor. Även antalet Duplo-stöd per platta kommer för de plattor som lyfts/byggs på plats kommer att minska från 5 st till 4 st - ett i varje hörn och inget i mitten (i Örebro 2023 var det 13 st per platta :'(!).
  • Befintliga byggnader kommer att placeras om, för närvarande står många över två moduler vilket omöjliggör separat färdigtransport i enskilda lådor.
  • Stadsdelen kommer att utökas med fler remsor och byggnader samt även vara på den bakre, fjärde raden, av modulerna.
  • Med färdiga förankrade byggnader kan mer marknadsstånd, maskiner/fordon, ledningar mm sättas dit.
  • Figurerna kommer att få flytta runt lite, de har stått still i snart tre år så de är lite stela ;D! En högre närvaro från Imperiet är också att vänta!
  • Ytterligare stora ökenytor kommer att uppstå.
  • Pyke's Syndicate Hypertrain från The Book of Boba Fett kommer förhoppningsvis att svischa fram såsom ett monorail i bakkant av modulerna.
  • Minst en bay till ska byggas.
  • En stor del av de befintliga husen kommer att få belysning med LED-strip inuti för de utställningar som kör Dark Hour.
  • Och förhoppningsvis kommer jag att äntligen få till hangardörren till Boba Fetts Palace att kunna rullas upp/ner så att hans Slave 1 kan ses!

Nästa utställning för mina moduler är Klossfestivalen i Stockholm 24-25 oktober så det är oceaner av tid ......... :-\!?

Galenskap v.2 ON 8)!   

Anders67

Häftigt, ser fram emot 2.0!
Man ska kanske göra samma sak! Hämta hemmoch fixa till!

Skafte

Kul att höra att ni inte lutar er tillbaka och är nöjda med vad ni redan åstadkommit! Ser framför allt fram emot monorail!  <3

Jenny242

Underbart att läsa! Och ser framemot att se v2 :) 
Jenny242
Region Hufvudstaden

CopMike

I nuläget har jag 56 st 48x48 moduler, 20 st nya väntar på utsmyckning och kanske 20 st till ligger i pipelinen ;D!