[WIP] The battle of the birdies

Startat av Joyride, 04 Juli 2026 kl. 16:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Joyride

Dags att sätta igång ett bygge som jag planerat för länge (och funderat på ännu längre). Titeln får vara ett arbetsnamn än så länge.

Tänker att jag ska skynda långsamt med bygget och försöka suga på byggupplevelsen längre än jag brukar, siktar på att få det klart till våren/sommaren 2027 typ.

Grundstoryn är en klassisk strid mellan ont och gott, ljus och mörker.  Jag har samlat på mig vita och svarta fågelfigurer från Chima som ska stå för fighten.

Inväntar en större sorteringsträff för att ta mig an klippbygget på riktigt men har börjat testa lite med bas och uppbyggnad.IMG_8502.jpgIMG_8505.jpg
Instagram: joyride_bricks

Joyride

I den ände jag börjat bygga (höger från betraktaren) ligger de vita fåglarnas land, de får kraft av en roterande glob inne i berget. Börjat pilla så smått med rotationshastigheten.
Får se om det är den här 11x11 SW planeten jag använder till slut eller om det blir för grått.

https://www.instagram.com/reel/DadG3PYq4qX/?igsh=MWwwM284NGZuazd1cg==

Joyride

Börjat byggandet av arméerna.
Svarta korparna och vita örnarna från chima ska omarbetas lite grand.

Främst får de vita guldharnesk och de svarta silver. Ska jobba bort chi-tilen på bröstet för att sudda ut chima-viben en aning.

De svarta får behålla sina fågelhuvuden under hjälmarna medan de vita kommer blandas upp med gula minifighuvuden för att kunna jobba med ansiktsuttryck och ytterligare ta ett kliv från de antropomorfiska chima.

Har någon figs (hela eller delar) liggande så hojta till. Främst svarta armén behöver stärkas upp.

IMG_8523.jpgIMG_8524.jpg