Var hittar man många Net, String 10 x 10 Square - 71155?

Startat av Valthornet, Igår kl. 13:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Valthornet

Hej!
Jag letar efter många 71155. Funderar på att bygga en slags kavaj.

Som alternativ undrar jag, om det finns på löpmeter någonstans att köpa? Tillverkar Lego det själv?

Eller något liknande material, som tål vikt, men har just samma hålstorlek som 71155, så att man kan klämma plats fram och bak.

Tack för all hjälp

MrUzagi

Lyssnar med spänning om någon har bra svar på din fråga. För 20:-/st blir många kronor om man vill ha mer än några enstaka.

Joyride

Ja här är ett område där jag inte varit purist 😵�💫😄😝
Instagram: joyride_bricks

shiftaltcmd

Plast men inte från Lego
Hornbach

Selander

...det här väl nåt man borde hitta på NÄTET... 8)

Valthornet

Citat från: MrUzagi skrivet Igår kl. 14:40Lyssnar med spänning om någon har bra svar på din fråga. För 20:-/st blir många kronor om man vill ha mer än några enstaka.
alltså, med 100st per m² blir det rätt så dyrt. Ifrågesätter även, om det ens kommer att hålla.

Valthornet

Citat från: Joyride skrivet Igår kl. 15:49Ja här är ett område där jag inte varit purist 😵�💫😄😝
Nä, det räknar jag inte ens med. Visst hade det varit fint att få en rulle med några m² original från Lego, men i detta fall tar jag allt som är likvärdigt. Syns ju ändå inte sen.

Valthornet

Citat från: shiftaltcmd skrivet Igår kl. 15:56Plast men inte från Lego
Hornbach
Har hittat något liknande, men är rädd, att det inte kommer att tåla vikten. Fast, om man skulle dubbel eller fyrdubbelvika nätet, kanske man får den styrkan som krävs.... 

Valthornet

Gideon

Bra tips att använda maskstorleken 8x8 mm för att leta alternativ. Hittade t ex detta nu:
https://www.miekofishing.se/hem/1173-kastnat-for-betesfisk.html
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram