Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Gotlandsfärjan i lego

Startat av Tunnan, Idag kl. 17:26

Föregående ämne - Nästa ämne

Tunnan

Fick upp detta i flödet, något swebrick är involverat i och kanske t.o.m. gotlamdsgänget? 

ArfMan


Tunnan

Citat från: ArfMan skrivet Idag kl. 18:23@Skafte är den skyldige

Misstänkter det, hittade tyvärr inte artikeln 

Skafte

Jaha, se där, hoppsan. Det kommer en utförlig rapport senast i nästa vecka.

Tunnan

Citat från: Skafte skrivet Idag kl. 19:10Jaha, se där, hoppsan. Det kommer en utförlig rapport senast i nästa vecka.
Avslöjad av svensk media och gjorde en "hoppsan" ;)

Skafte

#5
Det handlar mest om att jag inte har så mycket tillgänglig tid för närvarande, @Alma fyller jämnt (30? 100? Vet inte längre) på lördag och skall ha fest för 150+ folk hemma i trädgården på lördag, så det är lite att stå i. Och då blev jag akut inkastad att spela gammaldags svensk umpa-umpamusik varje dag den här veckan. Levererade Legobygget i måndags morse, men har inte hunnit hänga där själv någonting. Och jag ville bespara alla Swebrickare från att ställa frågan "Hur många bitar är det?" eftersom det är det Gotlandsbolaget vill att besökarna skall gissa. Så inlägget med all info och lite till kommer när den tävlingen är avslutad och jag har fått en halvtimme i fred.  ;D

Det är fler än tio bitar, men färre än en miljon.

PS Artikeln som hänvisas till på Instagram handlar "bara" om det nya fartyget, den har samma bild med bildtext på legot, men inget mer.

Tunnan

Fullt förståeligt men lät bara så kul när jag läste de :)