Legoutställning Luleå Centrum

Startat av Dgustafsson13, Igår kl. 11:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Dgustafsson13

Vi har ett event med Legoklossar i Luleå centrum hela vecka 26, och till helgen tänkte vi anordna en Legoutställning i en central lokal på Storgatan nu i anslutning till eventet.

Om någon är intresserad av att ställa ut så hör av er till mig på mailen, så styr vi ihop det.

Det gäller alltså nu på lördag och söndag, kl 10-16. 27-28/6.

Bord och dukar finns på plats.

Väl mött,
David 

Valthornet

Det var kort varsel. Måste kolla om jag får ihop något.
Hur mycket plats finns det? Hela tåglandskapet behöver ca 2,5x8m. Går så klart att ha mindre.
Finns det meta info om utställningen?

Manfred87

Jag är sugen - men kan inte vara med på söndagen. Funkar det?

Dgustafsson13

Citat från: Valthornet skrivet Igår kl. 13:06Det var kort varsel. Måste kolla om jag får ihop något.
Hur mycket plats finns det? Hela tåglandskapet behöver ca 2,5x8m. Går så klart att ha mindre.
Finns det meta info om utställningen?
Ja de blev en liten sista minuten idé för vi fick en lokal ledig i sista stund. Det finns plats för 2,5x8meter och självklart möjlighet att bygga upp/ta ner före och efter öppettiderna :)
Här är info om eventet: https://visitlulea.se/evenemang/2026/bricks-week-lulea-22-jun-2026/

Utställningen till helgen blir en extra bonus för luleborna om vi får ihop ett gäng utställare☺️

Dgustafsson13

Citat från: Manfred87 skrivet Igår kl. 13:15Jag är sugen - men kan inte vara med på söndagen. Funkar det?
Det går så bra, allt som kommer blir roligt☺️

Manfred87

Kollar med frugan och återkommer?

Valthornet

Citat från: Dgustafsson13 skrivet Igår kl. 14:10Ja de blev en liten sista minuten idé för vi fick en lokal ledig i sista stund. Det finns plats för 2,5x8meter och självklart möjlighet att bygga upp/ta ner före och efter öppettiderna :)
Här är info om eventet: https://visitlulea.se/evenemang/2026/bricks-week-lulea-22-jun-2026/

Utställningen till helgen blir en extra bonus för luleborna om vi får ihop ett gäng utställare☺️


Går det att parkera bil och släp, för lossning av Lego i lugn och ro? Ström till tågen går väl också att lösa?

Gissa att ersättningen är som på alla andra events vi är med?  ;D

Manfred87

Jag har kollat med min Fru. Jag kan ställa ut på lördagen. Om ni vill tar jag med mitt sjukhus och några andra småbyggen - behöver ett vanligt bord med cirka 12-14 löpmeter för det om det funkar  :)

Dgustafsson13

Citat från: Manfred87 skrivet Idag kl. 07:56Jag har kollat med min Fru. Jag kan ställa ut på lördagen. Om ni vill tar jag med mitt sjukhus och några andra småbyggen - behöver ett vanligt bord med cirka 12-14 löpmeter för det om det funkar  :)
Kul! 
Behöver de vara 12-14 meter långt totalt i en lång raksträcka? Eller kan de löpa längs en vägg i ett hörn tillexempel?

Valthornet

Jag kommer. Är på plats på fredag, för att börja ställa i ordning, resten på lördag.
Tänkte baka något, så om någon inte tål laktos, hojtar till. Glutenfritt blir svårt.

Manfred87

Citat från: Dgustafsson13 skrivet Idag kl. 10:14Kul!
Behöver de vara 12-14 meter långt totalt i en lång raksträcka? Eller kan de löpa längs en vägg i ett hörn tillexempel?
Det går bara fint. Kan vara uppdelat också

Var lastar man av, finns parkering? Tid när man kan komma? Får vi något litet lego-set eller så för besväret? 🙂

Dgustafsson13

Citat från: Manfred87 skrivet Idag kl. 11:20Det går bara fint. Kan vara uppdelat också

Var lastar man av, finns parkering? Tid när man kan komma? Får vi något litet lego-set eller så för besväret? 🙂
Då löser vi det.

Jag håller på och kollar med arrangören vad de kan ge för ersättning men jag tänkte att jag står för lunch åt utställare från egen ficka åtminstone.

Dgustafsson13

Citat från: Manfred87 skrivet Idag kl. 11:20Det går bara fint. Kan vara uppdelat också

Var lastar man av, finns parkering? Tid när man kan komma? Får vi något litet lego-set eller så för besväret? 🙂
Det finns plats att lasta av precis vid lokalen, och parkering finns en bit därifrån inhängnat.
Jag tänkte stå för lunch åt er men det blir ur egen ficka så jag hoppas arrangören vill hjälpa till med lite mer ersättning med. 

Manfred87

Citat från: Dgustafsson13 skrivet Idag kl. 11:39Det finns plats att lasta av precis vid lokalen, och parkering finns en bit därifrån inhängnat.
Jag tänkte stå för lunch åt er men det blir ur egen ficka så jag hoppas arrangören vill hjälpa till med lite mer ersättning med.
Jättesnällt!  <3
Vet du var exakt i stan och när man kan komma på morgonen?   :)

Dgustafsson13

Yes, korsningen Storgatan/Nygatan, jag tror adressen är Storgatan 28.
Vi överenskommer en tid som passar, så önskar du en specifik tid så löser vi bara det😊
Citat från: Manfred87 skrivet Idag kl. 17:03Jättesnällt!  <3
Vet du var exakt i stan och när man kan komma på morgonen?  :)