Visa upp dina bit- eller färgsamlingar!

Startat av Magnus den store, 10 Juni 2026 kl. 14:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Har du en bit- eller färgsamling?

Ja
Nej
Vet ej/kanske

Godtfred

Citat från: Joyride skrivet Idag kl. 16:14Du kanske överdriver arbetet med att göra ram/inredning till alla? Jag skulle nog ha mina riktiga godbitar på det sättet men displaya de här typerna av samlingar på ett enklare sätt.
Håller inte alls med. Så klart att färgsamlingarna ska bli fina konstverk!

Magnus den store

Citat från: Joyride skrivet Idag kl. 16:14Du kanske överdriver arbetet med att göra ram/inredning till alla? Jag skulle nog ha mina riktiga godbitar på det sättet men displaya de här typerna av samlingar på ett enklare sätt.

På sätt och vis kanske. Jag har 7 Sannahed och fler än så lär det inte bli. Det är vad som får plats i en 55 liters SmartStore Dry. Mitt andra syfte med ramarna är att det ska vara enkelt och snyggt när jag ställer ut. Senast jag ställde ut alla tavlor var i Örebro 2023 tillsammans med CB Bitsamling.

Senaste två utställningarna hade jag bara med mig 2 tavlor. I de fallen var tavlorna ett komplement till min Exo Sui-hangar.

https://flic.kr/p/2s4NpJp

Tavlornas innehåll kan komma att ändras från en utställning till en annan. Dock känner jag att jag vill avveckla flera samlingar. Säckar och soptunnor samt Dinosaurier tog jag bort från ramarna idag. Får se hur jag gör med dem i framtiden.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!