Visa upp dina bit- eller färgsamlingar!

Startat av Magnus den store, Idag kl. 14:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Det vore kul att se vad ni samlar på i stugorna så visa upp vad ni har! Jag börjar lite smått men jag får ta det i flera omgångar.  ::)

Bunnies n' Teddies.jpg
Bunnies n' Teddies

Små Dinos.jpg
Små dinosaurier. Denna samlingen är inte komplett. Dels har jag missat rama in några, dels saknar jag en mörkblå 37829, Dinosaur Baby Standing, utan print. Jag avstår den på grund av prisbilden.

35692, Minifigure, Utensil Balloon Animal, Dog.jpg
35692, Minifigure, Utensil Balloon Animal, Dog.

Rock Monster.jpg
Rock Monsters: Meltrox (Trans-Red), Firox (Trans-Orange), Sulfurix (Trans-Neon Green), Boulderax (Trans-Green) och Glaciator (Trans-Dark Blue).

Separators.jpg
6007, Brick Separator; 96874, Brick and Axle Separator och 55819, Brick Separator Wide. Nu undrar säkert vän av ordning varför jag har två i orange. Det är för att de har olika material. Jag vet inte om det är så för fler separatorer. Jag saknar en röd 6007. Följ länken om du undrar varför.

Tile Remover Key.jpg
69871, Tile Remover Key with Heart and Screwdriver Ends
78169, Tile Remover Key with Diamond and Screwdriver Ends

Ninjago Dragon Power Element.jpg
92534pb01, Ball, Hard Plastic 19mm D. with Molded Pearl Gold Slotted Inner Ball Pattern (Ninjago Dragon Energy Core)
92534pb02, Ball, Hard Plastic 19mm D. with Molded Satin Trans-Clear Slotted Inner Ball Pattern (Ninjago Dragon Power Element)

Ball, Bionicle Zamor Sphere.jpg
54821, Ball, Bionicle Zamor Sphere är antagligen min minst kompletta samling. Saknar cirka 1/3 om man ska tro BL.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

MrUzagi

Jag har en del samlingar. Men inget som är snyggt upplagt.

En del av samlingarna lär aldrig bli kompletta heller, mycket pga obskyra varianter som kostar skjortan.

Magnus den store

Citat från: MrUzagi skrivet Idag kl. 15:40Jag har en del samlingar. Men inget som är snyggt upplagt.

En del av samlingarna lär aldrig bli kompletta heller, mycket pga obskyra varianter som kostar skjortan.

Mesta av mitt förvarar jag i zip-påsar men cirka 1/3 är inramat i Sannahed från Ikea. Jag siktar mot kompletta samlingar, men inser också att det kan bli 'omöjligt' så fort man missar något eller när det är exklusivt. Släpps en Comic Con-exklusive teddy björn får jag helt enkelt hoppa över den.

Joyride

Alla bitar som dyker upp på BL efter sökning på "cat" och är gjutna i ett stycke i form av en huskatt.

IMG_7358.jpg
Instagram: joyride_bricks

Magnus den store

Två av mina favoriter.

Stränginstrument.jpg
Stränginstrument: Jag har några fler men jag behöver göra en till tavla för de andra.

Colors of CS.jpg
Colors of CS: En torso är tredjepartsprintad.

Citat från: Joyride skrivet Idag kl. 16:56Alla bitar som dyker upp på BL efter sökning på "cat" och är gjutna i ett stycke i form av en huskatt.

Många katter blir det. Strax över 100 gissar jag. Vet du hur många du saknar? Displayen blir något mer genomarbetad med en skylt och beskrivning med Lego-text.