Minivärlden Ljungby 29/6 – 8/8 + 22/8 - anmäl dig!

Startat av Miniland, Igår kl. 17:30

Föregående ämne - Nästa ämne

Miniland

Nu är det dags igen!
Minivärlden Ljungby vill bjuda in Lego-byggare att vara med på årets LEGO FANTASY, en uppskattad utställning mellan den 29/6 – 8/8 + 22/8 (sommarfinal!) i Ljungby som 2025 sågs av 7 000 besökare från Sverige och utlandet.

Information om sommarens öppethållande https://minivarlden.se/sommaroppet/ (under arbete!)

Utställningen arrangeras av Minivärlden, som är ett ideellt drivet besöksmål och här kan MOC-byggare och andra ställa ut och visa upp sina alster under en längre period.

Jag vet att några av er i AFOL-gruppen här på Facebook har ställt ut hos oss och kan garanterat att det funkar bra med hänsyn till säkerhet osv.

Förra året fick vi bra respons och vi hoppas på en lika trevlig utställning i år 😊

Kolla in vår sida www.minivarlden.se/upptack/legofantasy för vilka som hittills anmält sig.

Årets MOC-tävling😊
För dig som inte bara vill ställa ut.
Vi har dessutom en tävling – i år med temat "Den lilla staden".

Alltså öppet för en ganska fri tolkning. Det kan nästan vara vad som helst med bra motivering.
 Ljungby fyller 90 år som stad men din tolkning behöver inte ha koppling till Ljungby.

Ska bli spännande att se de olika bidragen.
Våra besökare röstar på sin favorit under 6 veckor. Priser delas ut på Sommarfinalen.

Ställ ut något helt annat  8)
Tänder du inte till på stadstemat så kan du ställa ut något du bygger på just nu, något som ännu inte existerar
 eller varför inte något äldre bygge. Det behöver inte vara "senaste bygget".

Du behöver inte vara på plats  <3 (y)
Det fina är att du inte behöver vara på plats och vakta ditt LEGO. Men självklart är du välkommen varenda dag eller när det passar dig, för att möta besökare
 och kanske prata LEGO med dem. Det är upp till dig. Du får också ett antal fribiljetter att dela ut till vänner.

Lite fakta

Vi exponerar i ett tiotal montrar med plexiglas runtom för att ingen besökare ska tappa
 kontrollen med sina fingrar.  :)  Alla utställningar förvaras säkert innanför ståldörrar och kameraövervakning.

Dessa montrar är ungefär stora som lastpallar, dubbla lastpallar eller trippla lastpallar.
 Det finns också mindre vitrinskåp.

Har du något som behöver mer plats, måste hänga eller inte passar in i skåpen/podierna, så kan vi säkert hitta en lösning.
Förra året placerade vi t ex Sergios fina picknickbord på en "gräsmatta" på golvet. Dock utan plexiglas, men med staket,
 och vi har haft Lego-flygplan hängande i taket.

Det hade varit väldigt roligt om du vill delta med några byggen på Lego Fantasy 2026 😊
Hälsar Johan och Lasse på Minivärlden i Ljungby.

Frågor eller intresse skriv här eller till mig, eller till kontakt@minivarlden.se

Gillar Lego och Legoland ännu mer. Medlem i Ljungby Järnvägsförening TågCentralen där vi driver besöksmålet Minivärlden helt ideellt.

Joyride

Hej!
Vad kul att ni hänger i!
Det har inte passat så bra tidigare år men i år vore det kul att hälsa på med ett bygge!

Vill ni att jag mailar bilder och storlek eller hur gör jag?
Instagram: joyride_bricks

V.L.flower

Jag är anmäld sedan förut.  :) Planerar att vara med.

Funderar på om vi utställare ses någon dag och fikar/ställer upp våra grejer mm. För jag kommer nog ha svårt att närvara vid övriga tillfällen (utanför upp/nerplock).Men det är ju roligt att ses.
/Viola
I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

V.L.flower

Skriv gärna ut regler för deltagande i tävlingen "Vår lilla stad". (Jag har fått info)  :)
I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

MrLaago

Jag ska också vara med i år igen. Ställer ut mina Idiom och sen är planen att var en del av tävlingen också. Vore trevligt att ställa upp samma dag så vi kan ses över lunch eller så  :)