Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Grönbo 465

Startat av byStfn, Idag kl. 13:30

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

En modell av min svärmors hus utanför Lindesberg. Byggd under ett par veckor till hennes 70-årsdag som var nu före helgen. Roligt att bygga i en, för Lego udda skala (typ 1:52) och försöka få med detaljer som är viktiga för henne och min familj. Svårast har varit att få till alla blommor och växtlighet.

Den stora nyckelpigan på höger sida är den dekorerade robotgräsklipparen, annars borde det mesta vara förståeligt.

Förlagan:

20260505_181348000_iOS.jpg

lingonmirakel

Snyggt, och rolig skala! Perfekt för att faktiskt kunna ha "på display" i huset utan att den tar alltför mycket fokus.

Jag håller själv på med en modell av mitt egna hus där skalan är ungefär såhär. Det har varit roligt att fånga essensen och prioritera vad man känner att man måste ha med kontra vad som kan strykas.
Instagram: miken_mocs

byStfn

Citat från: lingonmirakel skrivet Idag kl. 13:53Snyggt, och rolig skala! Perfekt för att faktiskt kunna ha "på display" i huset utan att den tar alltför mycket fokus.

Jag håller själv på med en modell av mitt egna hus där skalan är ungefär såhär. Det har varit roligt att fånga essensen och prioritera vad man känner att man måste ha med kontra vad som kan strykas.
Kul! Du delar väl när det är klart? Jag har ju hållit på med mitt projekt "Mina hem" tidigare och nuddat den här skalan i det huset jag fastnade på för några år sedan, men som det nog är dags att damma av nu efter det här!